Podle řidičů i cestujících je jen otázkou času, kdy zde dojde k neštěstí. „Dokud se něco nestane, tak to nebudou řešit. Vždyť tady porušujeme předpisy!,“ stěžoval si řidič jedné z linek, který nechtěl zveřejnit své jméno.

Kamiony ano, autobusy ne

Situace se ještě zhoršila poté, co byla z důvodu složité zimní údržby Žďárské ulice trasa autobusů odkloněna a řidiči musí z nádraží nejprve vyjet ven z města a znovu se na tuto zastávku vrátit. „To se ale neobejde bez složitého objíždění zastávky, kdy se řidiči dostávají do protisměru,“ uvedl Pavel Zdražil ze společnosti Zdar, která autobusové spoje provozuje.

Zdar chce proto obnovit původní trasu a začít znovu jezdit po Žďárské ulici. „Na nové trase jsme se dohodli s městem v roce 2005 s tím, to není konečné řešení a situace bude řešena. Nic se ale neděje a protože i po vybudování kruhového objezdu přes Žďárskou ulici může jezdit nákladní doprava, nevidíme důvod, proč bychom my nesměli,“ dodal Pavel Zdražil.

Vzhledem k tomu, že silnice patří kraji, radnice vyvolala jednání s cílem získat peníze na úpravu. „Ideálním řešením by bylo napojení sousední Vlachovické ulice přímo na hlavní silnici, a také vybudování odstavné plochy, která by byla využita například v době závodů Zlaté lyže či při biatlonových soutěžích,“ řekla starostka Zdeňka Marková.

Jako nejreálnější a nejrychlejší se ale jeví pouze vybudování „zálivu“ na pravé straně vozovky směrem do města, kde by lidé mohli bezpečně vystoupit, aniž by autobusy objížděli zastávku. Odtud by také vedl chodník ke vchodu do nemocnice. „Chceme začít s výstavbou v příštím roce, nejzažším termínem je rok 2009,“ dodal místostarosta Stanislav Marek.