U nového obchodního centra, které zabralo místo po zbouraném autosalonu Mazda v Brněnské ulici, nebyla totiž podle některých obyvatel Žďáru na Sázavou dořešena dopravní obslužnost.


„Když už je plánován nějaký komplex s obchody, tak automaticky s tím by se město mělo postarat i o kvalitní napojení na veřejnou dopravu. Nechápu, proč to tak nemůže fungovat i ve Žďáře,“ konstatovala rozhořčeně Zdeňka Mátlová a zároveň dodala, že ne všichni přece vlastní osobní automobil.


„Rozhodně si tam nepůjdu nakoupit na víkend. Nehodlám se s těmi taškami vláčet jako soumar až k nějaké jiné zastávce MHD,“ pokračuje Mátlová.
Jejím slovům vzápětí sekundovala sedmdesátiletá seniorka Marie Dvořáčková. „Pro mě je to tam daleko. Mnoho lidí by ten spoj uvítalo a i nákupní centrum by určitě nepřišlo zkrátka,“ myslí si důchodkyně. A nejsou jediné.


Na radnici


Se svými stížnostmi se Žďárané obrátili i na radnici. Starosta Jaromír Brychta prohlásil, že Sallerova výstavba jakožto realizátor nákupního centra skutečně ve svém projektu na zastávku MHD zapomněla.


„Na popud občanů jsem se tedy v kanceláři sešel se zástupci stavební společnosti, policie a žďárského odboru dopravy a problém jsme vyřešili,“ tvrdí Brychta.


Sic je dohoda o zřízení stanice MHD prozatím pouze ústní, papírově by se měla podle starosty dořešit v nejbližších dnech.
„Nová zastávka městské hromadné dopravy bude zřízena ještě v tomto roce, a to na kraji parkoviště u obchodního centra. V místě, kde se vyjíždí z kruhového objezdu,“ řekl starosta Brycha.


První návrh


Ještě před týdnem ale vůbec nebylo jisté, zda autobusy městské hromadné dopravy ve Žďáře budou, či nebudou k nákupní zóně v ulici Brněnská zajíždět. Policie totiž již dříve zamítla požadavek na zřízení zastávky v blízkosti obchodů, a to přímo v jízdním pruhu nově vzniklé silnice, dosud nepropojené s ulicí Jamská.


„Pro nás to nebyl z hlediska bezpečnosti ideální stav, takže jsme s tímto návrhem nesouhlasili,“ vysvětlil Milan Prokop z dopravního inspektorátu. Podle jeho slov se spíše přikláněli k verzi, ve které by autobus stavěl přímo v prostoru parkoviště. Bohužel i tato myšlenka narazila na možnost, respektive nemožnost průjezdu autobusů, které by v podstatě musely využít stávající zásobovací trasu. Strážci zákona se pak také dokonce zabývají i otázkou, zda by pro obsluhu nestačily stávající autobusové zastávky v ulicích Brněnská a Jihlavská.


„Prověřovali jsme opodstatněnost zřízení nové zastávky, a to vzhledem k již existujícím,“ potvrdil zmiňovanou skutečnost komisař Milan Prokop.