Mezi regiony v zemi přesto Vysočina obsadila až desátou příčku. Podle jihlavské správy Českého statistického úřadu připadalo více aut na 1000 obyvatel v devíti ze 14 krajů.

Rostoucí prodej nových vozů na Žďársku potvrdil Milan Dobrovolný z firmy Auto Dobrovolný, která působí ve Velkém Meziříčí a v Jihlavě. „Za letošní první čtvrtletí to bylo více zhruba o osmnáct procent," řekl Dobrovolný. Podle jeho zkušenosti je největší zájem o maloobjemová auta s nižší spotřebou, v cenové relaci do 200 tisíc korun. „Lidé auta potřebují, chtějí je, ale nemají na to, aby kupovali drahé vozy," míní velkomeziříčský prodejce automobilů.

Navýšení dopravy o pětinu na krajských silnicích v letech 2000 až 2005 potvrdilo poslední sčítání vozidel. „Většina komunikací byla stavěna před třiceti i více roky, na daleko nižší zátěž," podotkl Ladislav Staněk z krajského odboru dopravy.

Největší škody na vozovkách ale působí těžké kamiony. Na každých tisíc obyvatel v České republice na konci minulého roku připadalo 399 osobních aut, na Vysočině to bylo 380.

Více vozů vlastnili občané českých krajů, naopak méně si jich zatím pořídili Moravané. V Moravskoslezském kraji bylo na každých 1000 obyvatel evidováno 328 osobních aut, naopak v Praze to bylo 514 vozů.

Mezikrajové rozdíly jsou podle statistiků způsobeny odlišnou úrovní platů, nezaměstnanosti, sídelní strukturou či hustotou hromadné dopravy. V posledních sedmi letech se podle statistických údajů počet obyvatel v zemi výrazněji nezměnil. Na přelomu roku v republice žilo 10,3 milionu lidí. Počet evidovaných osobních aut ale ve stejném období stoupl o pětinu na 4,12 milionu. Stejný trend platí i pro kraj Vysočina.