Při srážce autobusu s drezínou tehdy zemřela Číňanka a dalších dvacet lidí bylo zraněno.

Podle policie a státního zástupce mohou za nehodu výpravčí Olga Němcová, která nespustila signalizační zařízení na přejezdu, a řidič linkového autobusu Bohumír Palas, který vjel na přejezd, aniž by zastavil a rozhlédl se. Oba už dříve u soudu vinu odmítli. V pondělí vypovídal soudní znalec Zdeněk Mrázek, který řekl, že řidič autobusu a drezíny měli na reakci a odvrácení srážky 1,8 sekundy. Řidič autobusu vjel na přejezd rychlostí asi 32 km/h a drezína asi 17 km/h. Podle znalce by řidič autobusu drezínu spatřil, pokud by zastavil asi 2,5 metru před kolejemi. V takovém případě by měl podle znalce čas se rozhlédnout.

Výhledu bránilo křoví a domek

Bohumír Palas totiž namítal, že byl přejezd špatně přehledný a ve výhledu bránilo křoví a drážní domek. To potvrdili i svědci. Například řidič autobusu, který přes přejezd přejel těsně před Palasem, potvrdil, že signalizace nefungovala. „Světla nešla. Přejezd byl kvůli křoví nepřehledný. Podmínky na přejezdu se zlepšily o sto procent až po nehodě, kdy keře vyřezali," namítl před soudem kolega Palase.

Ondřej Palas v pondělí znalecký posudek v mnoha ohledech zpochybnil. Řekl, že výpočty znalce jsou zkreslené, protože například nepočítá s tím, že řidič sedí metr za sklem či ignoruje konstrukci zpětných zrcátek, která vyčnívají před autobus. Na fotografiích z nehody, které v pondělí soud promítl v soudní síni, je podle něj patrné, že brzdový systém drezíny a vozíku s jeřábem nebyl propojen, tudíž brzdila pouze jedna náprava.

„Posudek je mimo realitu a nemohou ho přijmout jako důkaz," konstatoval Palas, kterému také vadilo, že nemohl být osobně přítomen vyšetřovacímu pokusu. Soudkyně Dagmar Koutníková Trnková v pondělí rozhodla, že námitky Palase musí ještě posoudit znalec. Hlavní líčení proto bylo odročeno až na konec června.