Zatímco u nás v Evropě jsou například sedany poměrně přehlíženou kategorií osobních vozů, ve světě jsou samozřejmě přes stále se zvětšující globální oblibu SUV, stále hodně žádané. Totéž platí o automobilech typu pick-up. 

V našem přehledu se podívejte na fotografie aut s cenovkou do milionu, která mají karosérie sedan, pick-up a pak také kupé a kabriolet.Vždy uvádíme i základní cenu modelu.

Některé automobilky se snaží zákazníky například ke zmiňovaným sedanům přilákat výhodnými cenovými nabídkami. Jak v případě Toyoty Corolly sedan, Renaultu Mégane s touto karosérií jsou sedany levnější než zbývající dvě nabízené karosérie u těchto modelů. Platí to jak o kombi, tak o hatchbacku. Přitom sedan je v porovnání s ním o solidní kus větší auto a má dokonce i větší zavazadelník.

Doprodávané provedení Toyoty Corolly sedan je k dostání dokonce již od částky 449 900 Kč, Renault Mégane pak se stupňovitou zádí přijde na 482 000 Kč. Zájemce ovšem v ceníku nesmí zmást označení tohoto sedanu. Francouzská automobilka ho označuje pojmem GrandCoupé.

Větší objem zavazadlového prostoru než kombi nabízejí osobní dodávky. A z nich disponuje největším kufrem Renault Kangoo
Rodinná auta s velkým kufrem? Našli jsme dvacet nejlevnějších na našem trhu

I když také auta s méně obvyklými typy karosérií zdražují, stále lze s cenovkou do miliónu v tuzemských dealerstvích jednotlivých značek nalézt desítku sedanů. Mezi nimi i několik od prémiových značek. Například Audi A3, Audi A4 nebo Mercedes-Benz třídy A.

Kupé je málo, kabrioletů ještě méně

Dva modely označené číslicemi 3 a 6 nabízí také Mazda. Její produkt nalezneme také v přehledu nejlevnějších kupé a roadsterů. V obou případech jde samozřejmě o neskutečně zábavný malý sportovní model MX-5. Mezi kabriolety se řadí varianta s plátěnou skládací střechou, do kategorie kupé náleží verze, která má plechovou jen částečně otevíratelnou karosérii v horní části.

Nejlevnějším vozem, který umožňuje jízdu s otevřeným nebem nad hlavou, je aktuálně končící generace vozu Mini Cooper. Připravte si na něj částku lehce přesahující tři čtvrtě miliónu korun. Dávno pryč jsou doby, kdy kabriolety nabizelo množství velkoobjemových značek a odvozovaly je od klasických hatchbacků jako jsou Opel Astra, Peugeot 308, Volkswagen Golf, Renault Mégane či Ford Focus. Tehdy se daly koupit za částky kolem půl miliónu korun a ty zkonstruované na základě malých městských hatchbacků dokonce ještě levněji.

Citroën nabízí v současné době elektromobily s vyváženým poměrem cena/výkon
Rodinných elektromobilů do milionu je pořád málo. Zkuste francouzské značky

Nyní je nejlevnějším kupé na trhu model Mercedesu. Je jím CLA, což je samozřejmě karosářská verze nejmenší třídy A. Vybrat si lze také konkurenta - BMW 2 nebo lehkonohé nízké kupé Toyota GR-86.

Poslední kategorií vozů, které také nejsou časté v garážícíh sousedících s tou vaší, jsou pick-upy. Zdaleka nejlevnějším typem je Musso Grand od korejské značky SsangYong. Do miliónu se aktuálně vejde i přicházející nejnovější generace Fordu Ranger.