Už ani žádnou Dacii nekoupíte, pokud váš rozpočet na pořízení nového osobního auta počítá s částkou maximálně tři sta tisíc korun. Vyplývá to z našeho průzkumu oficiálních ceníků automobilových značek působících na našem trhu.

Jejím nejlevnějším modelem zůstává nadále Sandero. To ale oproti lednu podražilo o citelných dvaadvacet tisíc korun. Sandero tak nyní stojí minimálně 319 900 korun. S touto cenou se aktuálně jedná o čtvrté nejlevnější auto u nás.

Na ten nejlevnější typ i na dalších devatenáct aut v ceně do 400 000 korun se můžete podívat v naší fotogalerii s uvedenými cenami:

Přehled levných aut - květen 2024

Před ní jsou v žebříčku těch nejdostupnějších modelů Hyundai i10, Mitsubishi Space Star a Kia Picanto. První z těchto vozů stojí nyní 279 990 korun.

I když se na řadu automobilů dají v současné době získat poměrně zajímavé slevy, pro nyní zkoumanou kategorii malých a levných vozů to bohužel neplatí.

Naopak se v některých případech i docela výrazně zdražovalo. Platí to třeba také o ve středočeském Kolíně vyráběné Toyotě Aygo X. Je jí nejlevnější provedení nyní koupíte za 340 000 korun. V lednu přitom stačila o 41 tisíc korun nižší suma.

Brzy bude levných aut ještě méně

Některé modely zdražovaly v souvislosti s výměnou generací nebo příchodem modernizované verze. To je případ třeba Hyundai i20 nebo Peugeotu 208. Vždy se to projeví nárůstem cenovky o desetitísíce korun. Nejvíce ale od ledna vzrostla částka žádaná za základní verzi Opelu Corsa. Po zdražení o 40 000 korun se už dostala na samý dohled hranice 400 000 korun.

Opel Corsa 2024 – Detaily interiéru a exteriéru:

| Video: Youtube

Převahu v přehledu levných aut mají nadále typy produkované korejskými značkami, případně japonskými. I když třeba v případě Mitsubishi Colt je to přinejmenším sporné tvrzení. Jedná se totiž po technické stránce o naprosto shodný vůz s Renaultem Clio. Na rozdíl od něj se ale japonská zbraň nabízí o tři tisíce korun levněji.

Do přehledu se dostala také tři auta vyráběná na území České republiky. Kromě nejmenší Škodovky, kterou je Fabia, se jedná o již zmiňovanou Toyotu Aygo X a třetím do party je model z nošovické továrny Hyundai. Hatchback i30 je navíc jediný, který svojí velikostí již nepatří ani mezi minivozy ani městské hatchbacky, ale jde o klasického zástupce nižší střední třídy. Vymyká se také MG ZS. To už je model s tvary i velikostí menších rodinných SUV.

Těm, kteří o koupi levnějšího vozu v současné době uvažují, doporučuji příliš neotálet. Jejich nabídka se během příštích měsíců opět zúží. Přestávají se totiž vyrábět například Mitsubishi Space Star, Fiat Panda, Fiat 500 nebo Suzuki Ignis. Toto miniaturní SUV bylo zajímavé mimo jiné tím, že se dalo pořídit s pohonem všech kol.