„Speciální pedagožka poskytuje individuální podporu 20 žákům. Další podpora žákům se vzdělávacími problémy je v poskytována v šesti kroužcích v rámci projektu Cesta za poznáním," informoval ředitel základní školy Ota Benc.

Činnost školní psycholožky a speciální pedagožky se též podle ředitele zaměřuje na preventivní činnost v této oblasti, kdy včasná diagnostika možňuje optimální formu podpory. „Může se tedy od první třídy nebo ještě lépe už ve školce pracovat na odstranění potenciálních problémů. Inkluzi však chápeme také jako potenciál pro pod oru žáků nadaných a vlastně všech, kteří potřebují krátkodobě nebo dlouhodobě individuální podmínky pro svůj optimální rozvoj," zdůraznil ředitel Benc.

Základní škola ve Ždírci se opírá o širokou personální podporu. V tomto školním roce ve škole působí školní psycholožka, speciální pedagožka, výchovná poradkyně a celkem sedm asistentů pedagoga, šest v základní a jeden v mateřské škole. „Zpracovali jsme 23 individuálních vzdělávacích plánů a další podpůrné plány. Jejich plnění budeme v lednu a únoru detailně vyhodnocovat," upřesnil ředitel Benc.