Rychle přeblikávající intenzivně svítící reklama u nové haly jihlavského zimního stadionu na Tyršově ulici už je minulostí. Z krajského města Vysočiny tedy nové evropské Las Vegas nebude.

Po mnohých stížnostech Jihlavanů na nepřehlednost dopravní situace právě kvůli oslňující reklamě v těchto místech, adresovaných jak jihlavské radnici, tak hokejové Dukle, se intenzita svítícího billboardu a jeho provoz omezily. „Snížili jsme svítivost a bílou podkladovou barvu, která byla nejintenzivnější, jsme nahradili barvou šedou," vyjádřil se jednatel Dukly Jihlava Bedřich Ščerban. Billboard nyní svítí v době od 8 do 20 hodin večer. „Vyhýbá se tedy těm frekventovaným časům, kdy tudy jdou děti do školy. V noci je vypnutý úplně," doplnil Ščerban.

Stížnosti na světelnou tabuli Jihlavané psali například i na facebookový profil města. „Já jsem dneska jela kolem té inkriminované světelné tabule přibližně v osmnáct hodin, kdy už bylo sluníčko dávno za horami, a můžu říct, že jsem díky intenzivně svítícímu logu města Jihlavy na bílém podkladu neviděla vůbec nic. Hlavně jsem pátrala po chodcích, kteří tam frekventovaně přecházejí k autobusovému nádraží, a bylo to dost nepříjemné," vyjádřila se například na začátku března Ivana Chmelka.

Bílou nahradila šedá

Právě bílá barva už ale dnes na světelném billboardu nesvítí, nahradila ji šedá, a řidiči tak mohou být o něco klidnější. Dříve se také reklamy na billboardu střídaly po pěti vteřinách, tabule tedy více blikala, nyní běží v delších časových intervalech.

Podle primátora Jihlavy Jaroslava Vymazala se jedná o novou složitou technologii. „Počítá se u ní s nějakou dobou záběhu, ve které je prostor na doladění všech věcí. Vzhledem k tomu velkému dílu, které tam vzniklo, se jedná o triviální věc, která strhla velkou pozornost. Je škoda zimáček vztahovat pouze na detail," řekl Vymazal s tím, že z hlediska bezpečnosti je potřeba tabuli nadále sledovat.

Mluvčí jihlavské radnice Radek Tulis přiznal, že instituce, které se k umístění tabule vyjadřovaly, nepředpokládaly, že bude svítit tak intenzivně. „Když je to na papíře, efekt se těžko odhaduje. To, že situace s billboardem nebyla v pořádku, si všichni dotčení uvědomují a snaží se ji nadále řešit," ubezpečil Tulis.