Jejich představení je cílem kampaně Ochutnej Vysočinu. „Gastronomie se dávno stala neodmyslitelnou součástí cestovního ruchu. Stravovací i ubytovací zařízení si prošla těžkým obdobím. Cílem kampaně je podpořit je a návštěvníkům nabídnout místa, kde je čeká skutečný gurmánský zážitek spojený s poznáváním našeho regionu. Věříme, že se k nám pak budou rádi vracet,“ uvedl náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro cestovní ruch Roman Fabeš.

Na turistickém portále Vysočina.eu zájemci najdou dvě desítky konkrétních podniků a tipů na výlety s chutí po celé Vysočině. Vznikly ve spolupráci s oblastními společnostmi v kraji,. Výlety jsou sestavené tak, aby si vybral opravdu každý.
Další budou průběžně přibývat. „Kampaň poběží na sociálních sítích, a to i na Slovensku. Naši fanoušci se v jejím průběhu mohou těšit nejen na atraktivní tipy na výlet, ale i na soutěž, v níž mohou vyhrát poukaz do restaurace pro dvě osoby,“ sdělila ředitelka Vysočina Tourism Oľga Königová. Akce plynule navazuje na předvánoční téma Ochutnej Vysočinu, které pokračuje i letos. Součástí jsou videa s Lukášem Hejlíkem, která představují vysočinskou gastronomii i regionální produkty a zavedou návštěvníky přímo do kuchyně, kde vzniká jídlo z lokálních surovin