I když má silo svoji historickou hodnotu, varianta, kdy by auta bývalé obilné skladiště objížděla, je podle náměstka primátora pro úsek rozvoje města a územního  plánu města Vratislava Výborného (ČSSD) příliš složitá. „Tuto věc teď budeme výrazně řešit. Odkoupením sila se teď  budeme nepochybně zabývat, ta varianta, kdy by se silo objíždělo by byla nesmírně obtížná, je tam velký spád," potvrdil Výborný. Verze, která navrhuje vést silnici tak, aby silo nemuselo jít k zemi, je dvakrát dražší. A to i při odečtu nákladů na demolici. Verze, kdy by se silo zbouralo, počítá s investicí kolem dvaceti milionů korun.

Odkoupení a následné zbourání sila se vedení radnice začalo zabývat v souvislosti s vybudováním vysokorychlostní tratě přes Jihlavu, což by znamenalo také vybudování dopravního terminálu na jihlavském městském vlakovém nádraží.  „Nechci vzbuzovat nějaké naděje, ale zdá se mi, že postup prací na přípravě vysokorychlostní železnice poměrně akceleruje. Začátkem února budeme mít další jednání, projektant nám bude upřesňovat další záležitosti. Nechci předbíhat, ale z toho vyplývá, že terminál by měl být připraven na zavedení vysokorychlostní tratě," vyjádřil se náměstek primátora s tím, že Správa železniční a dopravní cesty se vyjadřuje v tom smyslu, že jihlavské městské nádraží je pro ně jedna z největších priorit. „Ohyzdná budova by měla být zrekonstruována tak, aby vyhovovala možnosti pro přemístění autobusového nádraží. Bude zde tedy bufet nebo toalety,"  řekl Výborný.

Součástí terminálu je také vybudování nových silnic. Jedná se o jednu propojovací, která povede od budovy městského nádraží až k Feroně. „Tam by měla být kruhová křižovatka, tedy v podstatě až u přivaděče," přiblížil náměstek.
Druhá silnice by měla řešit propojení na druhou stranu, čili od městského vlakového nádraží na ulici Havlíčkova právě přes zmiňovanou budovu bývalého obilného skladiště.