Vypětí silničáři zažívají dlouhodobě ve všech okresech. „Velké Meziříčí má teď mimo kolem devíti lidí. Takže tam jezdí pomáhat chlapi ze Žďáru nebo z Třebíče. Musíme se takto navzájem podporovat. Před dvěma týdny měli problémy v Havlíčkově Brodě. Tam jsme dokonce najímali externí firmy až z Pelhřimova,“ podotkl Necid s tím, že když už se někdo vrátí, nakazí se zase jiný. „Covid s námi prostě cloumá, bez něj bychom to zvládali lépe. Loni se nám přitom tyto problémy vyhnuly,“ dodal.

Nedostatečné úpravy silnic si všimli místní z Velkého Meziříčí. „Jsem aktivní řidička. Hlavní cesty jsou na tom ještě dobře, ale co se týče vedlejších, tam je to katastrofa. Když srovnám silnice u nás na Žďársku s těmi na Jihlavsku, tak z toho rozhodně vychází lépe druhý okres,“ poukázala Monika Šimkovská z Velkého Meziříčí.

Tuhou zimu už od listopadu v Jihlavě nečekali. Musely na ni všechny stroje. „Všechnu techniku, kterou máme, jsme přezbrojili na zimní údržbu. Využíváme ji na sto procent. Některé stroje jsou dokonce v chodu čtyřiadvacet hodin denně,“ informoval vedoucí odboru dopravy v Jihlavě Lubomír Dohnal. Upravují silnice, chodníky i cyklostezky. „Vývoj počasí teď podrobně monitorujeme. Popravdě jsme nečekali, že tolik sněhu napadne už v listopadu. Minulou zimu takhle nachumelilo až v lednu,“ porovnal.

ÚDRŽBA SILNIC NA VYSOČINĚ

Spotřeba materiálů:

- Sůl: přes 2300 tun

- Solanka: přes 640 000 litrů

- Inert: přes 6 700 tun

- Počet výjezdů: 1560

- Silničáři tuto zimu ujeli přes 103 000 kilometrů

(data jsou platná k 10. prosinci 2021)