Díky tomu se zvýší rychlost vlaků. Do Jihlavy dojedou rychlíky o pět minut dříve než nyní, do Brna o čtrnáct minut, sdělil mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Stavba je rozdělená na dvě etapy a skončí až v polovině příštího roku.

Letos se bude do 31. října pracovat na vysočinském úseku z Náměště nad Oslavou do Krahulova, příští rok od 1. března do 30. června se bude rekonstruovat úsek na jižní Moravě a Vysočině, konkrétně ze Zastávky do Náměště.

Ve vyloučeném úseku budou cestující jedoucí z Brna do Jihlavy a dále vozit autobusy. „Plánujeme pouze náhradní autobusovou dopravu bez jízdy kmenové soupravy odklonem přes Havlíčkův Brod. Podle zkušeností z minula byly tyto spoje málo využité. Velká část cestujících využívá rychlíky na kratší úseky, například z Brna do Náměště či do Třebíče nebo z Třebíče do Jihlavy," sdělil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Kromě zvýšení rychlosti se dočkají většího komfortu cestující v Třebíči a na dalších místech. „V Třebíči vznikne nové ostrovní nástupiště s délkou 220 metrů a bude se k němu přicházet podchodem. Úpravy navážou na tři předchozí etapy úprav nádraží. Rekonstruovat se budou i technologická zařízení a informační systém pro cestující," uvedl Illiaš.

Rekonstrukcí se dočkají také vysočinské zastávky, a to ve Vladislavi na Třebíčsku a v Třebíči-Borovině. Počítá se i se zabezpečením železničních přejezdů, které jsou nyní nezabezpečené a omezovaly by zvýšení rychlosti.