Ve středu totiž začne rozsáhlá rekonstrukce mostu v Ronově Nad Sázavou u Přibyslavi. Potrvá zhruba půl roku. Hlavním investorem stavby je Ředitelství Silnic a dálnic ČR (ŘSD).

„V současné době probíhá správní řízení o povolení uzavírky. Práce na mostě by měly být zahájeny 20. května. Do konce měsíce by mělo být osazeno mostní provizorium, po kterém bude vedena doprava po dobu rekonstrukce. Dobu trvání rekonstrukce předpokládáme v době od 1. června do 30. září," informovala ředitelka jihlavské správy ŘSD Marie Tesařová.

Most bude rekonstruovat firma Mados, která se specializuje na mostní, dopravní a pozemní stavby. Firma zvítězila ve výběrovém řízení.
Most v Ronově nad Sázavou projde zhruba stejným procesem jako most ve Vilémově či v Havlíčkově Brodě v Humpolecké ulici. Starý most bude prakticky zbořen, dočasně jej zastoupí most provizorní.

Nová konstrukce mostního tělesa

Připomeňme, že v Havlíčkově Brodě nahradil starý most provizorní most ocelový, pro chodce je zřízena zvláštní přechodová lávka.
„V říjnu by mělo být mostní provizorium demontováno. Rozsah prací na mostním objektu vychází z podrobného diagnostického průzkumu. Bude provedena výměna nosné konstrukce a sanace spodních částí," upřesnila Tesařová.

Rekonstrukce mostu v Ronově měla začít už dříve, zhruba tak před třemi až čtyřmi týdny. Podle přibyslavské radnice ale byly stavební práce pozdrženy na základě žádosti ekologů.

„Ve vodě pod mostem žijí chráněné druhy živočichů, například mihule potoční, která v době, kdy by se mělo na mostě pracovat, prochází obdobím tření," upřesnil starosta Přibyslavi Martin Kamarád. „Požadavky na ochranu vodního toku jsou poněkud nadstandardní, ale nezbývá než se s nimi vypořádat," potvrdila Tesařová.

Předpokládané náklady na rekonstrukci mostu činí devět milionů korun. „Stavební práce na mostě jsou hrazeny z rozpočtu ŘSD, navazující chodníky jsou již záležitostí přibyslavské samosprávy," upřesnila Tesařová. Na určité části stavebních prací v Ronově se totiž bude podílet město Přibyslav.

„Město spolufinancuje výstavbu asi 40 metrů chodníku, který vede na most, v hodnotě bezmála půl milionu korun" upřesnil starosta Přibyslavi Kamarád.

V letošním roce provádí jihlavské ředitelství Silnic a dálnic jen na Havlíčkobrodsku investiční akce v celkovém objemu přes 138 milionů korun.

ŘSD financuje rekonstrukci v Havlíčkově Brodě v Humpolecké ulici, rekonstrukci mostu u Golčova Jeníkova, průtah obcí Krátká Ves, rekonstrukci mostu ve Skále u Havlíčkova Brodu a nakonec i most v Ronově nad Sázavou, nepočítaje v to, podle ředitelky Tesařové, různé drobné opravy.

To s sebou letos ponese samozřejmě různá náročná dopravní omezení, kolony a objížďky, s nimiž se řidiči na Havlíčkobrodsku budou muset smířit.

Investice ŘSD na Havlíčkobrodsku
I/34 Havlíčkův Brod, most číslo 34-042            39 milionů korun
I/38 Golčův Jeníkov                                         65 milionů korun
I/34 Krátká Ves, průtah                                    18 milionů korun
I/34 Skála, most číslo 34-039                             7 milionů korun
I/19 Ronov nad Sázavou, most číslo 19-068      9 milionů korun