Díky nim se už podařilo změnit mnohé, co je trápilo. Vyměnila se například okna, změnil systém objednávání pacientů, nebo se rozšířila Wi-Fi. Teď se navíc ušetří, protože pacienti už nepotřebují k sepsání dotazníku tužku a papír.

Dotazníky slouží jako zpětná vazba pro zdravotníky a vedení nemocnice. Pacienti v nich píší, jak dlouho čekali na ošetření, jakou známkou, podobně jako ve škole, hodnotí personál, nebo jak se k nim lékař a sestřička chovali. „V dotaznících máme například smajlíky, které se mračí i usmívají, a lidé si mohou vybrat, jaký pocit z ošetření měli. Názory pacientů jsou pro nás velice důležité, protože díky nim víme, na čem je potřeba zapracovat," řekla manažerka kvality Zuzana Mezerová. Díky dotazníkům se například zavedl systém eAmbulance, kdy se pacienti objednávají k lékaři přímo na konkrétní datum a čas, který jim vyhovuje. Vyměnila se okna, takže téměř zmizely stížnosti na profukování. Pacienti mají také zdarma Wi-Fi připojení téměř v celém areálu.

Dotazník mají nově možnost vyplnit pacienti čekající na vyšetření v ambulanci elektronicky. „Většina lidí podle statistik nestráví v čekárně déle než dvacet minut, takže na vyplnění papírového dotazníku nemá čas. Hospitalizovaní pacienti si většinou čas najdou. Pokud se ale pacienti chtějí přihlásit na naší Wi-Fi, mohou dotazník vyplnit při přihlášení. Je to obrovská výhoda, ušetříme za papír a návratnost je několikanásobně vyšší," uvedl vedoucí ICT David Zažímal.

Ročně je v jihlavské nemocnici zhruba 25 tisíc hospitalizací a přes 360 tisíc ambulantních ošetření.

ZUZANA MUSILOVÁ