VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: Oba mosty šly k zemi krátce po západu slunce

Vysočina - Dálnice D1 u Humpolce přišla o víkendu o dva frekventované nadjezdy. Firma Eurovia CS v noci ze soboty 12. na neděli 13. května zbourala mosty u Hněvkovic a u Jiřic. Od sobotní devatenácté do nedělní deváté hodiny byla dálnice mezi 90. kilometrem u Humpolce a mezi 66. kilometrem u středočeského Lokte zcela uzavřena, provoz se podařilo postupně obnovovit po nedělní deváté hodině.

13.5.2018
SDÍLEJ:

Demolice dvou dálničních nadjezdů ze soboty 12. května na neděli 13. května u Hněvkovic a Jiřic.Foto: Deník / Jiří Jíra

Podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se celá náročná, a svým způsobem unikátní operace odehrála podle připraveného harmonogramu a bez jakýchkoliv komplikací. „Dálnice v tomto úseku se znovu otevřela dvě minuty po deváté hodině, obnova provozu v úseku u Humpolce byla pochopitelně postupná, tranzitní kamionovou dopravu jsme ještě do jedenácté hodiny nechali na objízdné trase,“ informoval v neděli dopoledne mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Problémy v souvislosti s nutným uzavřením dálnice D1 a náhradním provozem na objízdných trasách nezaznamenala ani policie. „Během uzavírky jsme žádné problémy a komplikace nezaznamenali, žádný problém jsme neměli hlášený ani z objízdných tras,“ ohlédla se za policejním dopravním opatřením, které bylo v souvislosti víkendovým bouráním mostů u Humpolce vyhlášeno, policejní mluvčí Stanislava Miláčková.

Oba bourané mosty se zřítily krátce po západu slunce, k němuž došlo v sobotu pět minut po půl deváté večer. Most u Jiřic šel k zemi ve 20 hodin 42 minut. Přesněji řečeno v tento čas povolil pilíř na humpolecké straně mostu, pak stroje dál plynule pokračovaly v destrukci bytelné železobetonové konstrukce.

Ve zhruba stejné době, jak potvrdil Jan Rýdl, který se v úseku mezi 86. kilometrem u Jiřic a 89. kilometrem u Hněvkovic pohyboval, padl rovněž „hněvkovický“ most.

Podle mluvčí společnosti Eurovia CS Ivety Štočkové šly demoliční práce ještě rychleji, než předpokládal připravený harmonogram. „Oba mosty byly dole do hodiny od zahájení vlastního bourání. Během samotné demolice nás nic nezaskočilo, zajímavostí ale bylo, že bourané nadjezdy byly technologicky trochu odlišné. V jednom z nich bylo výrazně více železa,“ komentovala demoliční práce Štočková.

Mosty rozhodně nebyly v havarijním stavu, bouraly se kvůli tomu, že by se pod ně širší zmodernizovaná dálnice nevešla.

Na obou místech sledovaly bourání stovky lidí. „Tolik diváků, jako teď o víkendu, jsme ještě nikdy při bourání dálničních nadjezdů neměli. Lidí přišlo hodně na obě místa, a to nejen místních. Zaznamenali jsme velký zájem i od těch, kteří, pochopitelně hlavně u Jiřic, se přišli podívat, když projížděli po objízdné trase. A někteří vydrželi i přes půlnoc,“ doplnila popis míst, kde se v noci ze soboty na neděli bouraly mosty, Iveta Štočková.

Přihlížející se mohli připadat jako na koncertě, a to nejen kvůli nasvícené scenérii a dunivé zvukové kulise. Koncertovali i muži, kteří z kabin těžkou techniku obsluhovali. „Firma zaslouží pochvalu, víkendové bourání u Humpolce zvládla na jedničku,“ ocenil průběh demolice mluvčí ŘSD.

Svoji roli určitě hrálo i to, že specialisté na bourání dálničních nadjezdů už mají bohatou praxi. „Teď o víkendu šlo o bourání dvacátého a jedenadvacátého dálničního nadjezdu, které se v rámci modernizace dálnice D1 musí odstranit a následně nahradit novými,“ připomněl Jan Rýdl.

Na každém místě zajišťovaly práce vždy čtyři těžké bourací stroje, nasazena byla i další technika. „Museli jsme mít k dispozici dvojnásobné množství techniky než v předešlých případech, kdy jsme bourali pouze jeden dálniční nadjezd,“ doplnila Štočková.

Unikátní bylo, že se mosty bouraly v úseku, kde se aktuálně dálnice nemodernizuje. Devítikilometrový úsek mezi Koberovicemi a Humpolcem, který má podle ŘSD číselné značení 11, se bude kompletně opravovat až v příštím roce.

Výjimečné bylo už popisované bourání dvou nadjezdů v jednom úseku současně. „Toto řešení jsme zvolili z důvodu, abychom zachovali dopravní prostupnost tohoto území. Nacházely se zde čtyři nadjezdy, dva jsme zbourali letos, s bouráním zbývajících dvou počítáme v příštím roce,“ zopakoval základní charakteristiku harmonogramu Jan Rýdl.

Během nadcházejícího půlroku vyrostou u Jiřic a Hněvkovic mosty zcela nové, po nichž pak v příštím roce povedou i lokální objízdné trasy. „Bezprostředně po demolici původních nadjezdů se tady pustíme do stavby nadjezdů nových. Ty budou hotovy na počátku letošního listopadu,“ uvedla Štočková. „Budou mít životnost sto let,“ doplnil Rýdl.

Autor: Jiří Jíra

13.5.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Strojní inženýři a projektanti 30 000 Kč

Strojní inženýři projektanti, konstruktéři konstruktér pro strojírenskou výrobu a výrobu dvoucestných vozidel - Sázava. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 30000 kč, mzda max. 35000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Požadujeme: , - VŠ strojní, Nabízíme:, - práci v moderní a stabilní společnosti, - příspěvek na stravování, - práci v dobrém kolektivu, V případě zájmu zasílejte strukturovaný životopis na email: brunclikova@saz.cz.. Pracoviště: Saz s.r.o. - divize sázava, 592 11 Velká Losenice. Informace: Jana Brunclíková, +420 518 328 621.

Potravinářství - Potravinářství Pekař 14 500 Kč

Pekaři dělník/ce do pekárny. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 14500 kč, mzda max. 16500 kč. Volných pracovních míst: 8. Poznámka: Praxe v potravinářském oboru výhodou, nejlépe vyučení v oboru pekař, nutný zdravotní průkaz, práce v noci, z povahy činnosti práce spíše vhodná pro ženy. , Pracovní poměr na dobu určitou 1 roku od vzniku pracovního poměru., První kontakt telefonicky PO- PÁ 6,00- 14,00 nebo emailem. Pracoviště: Enpeka a.s., Jihlavská, č.p. 1143, 591 01 Žďár nad Sázavou 1. Informace: Alena Doležalová, +420 566 698 204.

Výroba - Výroba Seřizovači 20 000 Kč

Seřizovači a obsluha číslicově řízených strojů Obráběč CNC. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Náplň práce:, obrábění součástek na CNC soustruhu;, upínání součástí a nástrojů;, čtení a upravování CNC-programů;, samostatná kontrola obrobků;, seřizování stroje;, vykonávání jednoduchých oprav a údržby strojního zařízení, , Váš profil:, ukončené SOU s technickým zaměřením (nejlépe obor obráběč kovů);, dobrá znalost čtení technických výkresů;, praxe v oblasti obrábění výhodou, , Nabízíme:, rozmanitou pracovní náplň u moderní a perspektivní společnosti;, 5 týdnů dovolené;, příspěvek na závodní stravování;, zvýhodněný mobilní tarif;, odborná školení;, roční odměnu;, mimořádné odměny;, možnost zaměstnání na hlavní i vedlejší pracovní poměr;, nástup možný ihned;, zaměstnání vhodné i pro absolventy;. Pracoviště: Schwartz technické plasty čr s.r.o. - pracoviště nové město n.m., Petrovická, č.p. 312, 592 31 Nové Město na Moravě. Informace: Lenka Šperlingová, +420 566 503 530.

Zdravotnictví - Zdravotnictví Zdravotní sestra 24 000 Kč

Sestry pro intenzivní péči (včetně pediatrie a neonatologie) Sestra pro intenzivní péči pro anesteziologii, resuscitaci. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 24000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Anesteziologická sestra pro operační sály, PSS ARIP výhodou., Mzda dle platných státních tabulek, příplatky za úsek, 5 týdnů dovolené.. Pracoviště: Nemocnice sv. zdislavy, a.s. [221], 594 01 Velké Meziříčí. Informace: Silvie Hugová, +420 566 512 383.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

V Dukovanech v dubnu téměř nepršelo, navíc tam bylo nejtepleji

Ilustrační foto

Kraj schválil dotace pro opravy škol

OBRAZEM: Měřínské podniky produkovaly koženou galanterii, textil i nábytek

Měřín /SERIÁL - JAK JSME ŽILI/ - V Měříně mělo bohatou tradici především jirchářství, tedy zpracovávání kůží. Tamní hlazené kůže vynikaly kvalitou, byly čisté, jemné a dobře se prodávaly. Zakladatelem jirchářského průmyslu v Měříně byl rodák Antonín Kožený, narozený roku 1842. Jeho firma s názvem Antonína Koženého synové zaměstnávala například v roce 1923 padesát dělníků, v roce 1940 osmdesát. Později za války podnik zabrali Němci a po osvobození dalo hodně práce podnik opět zprovoznit.

Slovanská epopej v Brně a proč už nepotřebujeme žádné další zákony: videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pátek 18. května 2018.

Muž řídil opilý, hrozí mu rok vězení

Velké Meziříčí – Až jeden rok za mřížemi nyní hrozí pětačtyřicetiletému muži ze Žďárska, jehož policisté v pátek kolem třetí hodiny ranní zastavili ve velkomeziříčské ulici Třebíčská. Šofér se v rámci silniční kontroly podrobil také dechové zkoušce, která měla pozitivní výsledek.

Převrácený vůz zablokoval dálnici

Vysočina – Na dálnici se nedaleko Větrného Jeníkova převrátil menší nákladní vůz bez nákladu. Zablokoval oba jízdní pruhy ve směru od Brna na Prahu a doprava na objízdné trase kolabuje.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT