Dodání CZ Loko plánuje na začátek roku 2025. „Slovenský nákladní dopravce má už ve svém vozovém parku naše jiná dvě vozidla, a to motorovou lokomotivu EffiLiner 1600 a elektrickou EffiLiner 3000,“ dodal mluvčí společnosti Zdeněk Zuntych.

Prvá Slovenská železničná zajišťuje přepravu zboží vedle Slovenska, Rumunska a Maďarska také v Česku. Díky novým lokomotivám má být přeprava mezi zeměmi jednoduší a rychlejší. „Rumunsko se stane již šestou zemí, kde bude možné lokomotivu EffiShunter 1000 provozovat,“ dodal Michal Schaffer, manažer obchodního oddělení CZ Loko.

Čtyři až pět  lokomotiv může díky nové hale každý měsíc vzniknout v krajském městě Vysočiny.
Lokomotivy z nové haly u Jihlavy vyjedou do celého světa

Jihlavské lokomotivy jsou oblíbené také ve Skandinávii, jezdí tam od roku 2015. Na sever loni v září zamířila první z pěti objednaných EffiShunter 1000. Švédsko se tehdy stalo jubilejní dvacátou zemí, kam lokomotivu z Jihlavy objednali. Dalšími jsou například Itálie, Turecko, Polsko, Slovinsko nebo Srbsko.

Na kraji Jihlavy mohou každý měsíc vzniknout až čtyři velké lokomotivy, tedy model EffiShunter 1000 plus modernizační pakety nebo případně menší vozidla. „Lokomotiva tady vznikne celá. Lidé vidí vše - od nařezání materiálu přes lakovnu a montáž až po dokončené vozidlo. Ve spoustě fabrik se dnes dělá díl, u kterého lidé ani neví, kde skončí,“ poznamenal již dříve vedoucí výroby v Jihlavě Vlastimil Budař.