Vlaky přezdívaný žralok by korzovaly pouze na již vybraných trasách. „Vozidla by jezdila tam, kde je Stadler dlouhý, tedy na trase Jihlava – Horní Cerekev – Pelhřimov a Tábor, další dva by byly na trase Havlíčkův Brod - Světlá nad Sázavou - Ledeč nad Sázavou,“ vysvětlil náměstek hejtmana Pavel Franěk. Pronájem by vyšel na třicet tisíc euro za měsíc a trval by minimálně tři roky.

„Vyjádřili jsme zatím jen záměr, že by vozy jezdily na těchto tratích,“ upřesnil náměstek hejtmana Vladimír Novotný. „Jsou s větší kapacitou a větším komfortem než stávající vlaky. Zájem bychom měli, ale vše je otázka dalších jednání,“ dodal.

S novými vlaky se již plánuje do konceptu Veřejné dopravy Vysočiny (VDV), který by měl být spuštěn za rok. Spekulovat, jestli jich bude více, je zatím předběžné. „„Bude záležet, jal bude probíhat obnova vozového parku nového dopravce, který bude obsluhovat celé území v rámci VDV,“ řekl Novotný.