Deník v pondělí vyrazil do Ondřejova, kde je stavba obchvatu v plném proudu. Dělníci pracují ve směru od Ondřejova k Myslotínu velmi rychle. Jeden náklaďák přijíždí, jiný odváží zeminu. Další těžká technika je vidět pár metrů od nich.

Během toho vedle na hlavní komunikaci projíždí jeden osobní automobil či kamion za druhým. Předepsanou rychlost, která už je před Ondřejovem stanovena kvůli probíhající stavbě na padesát kilometrů v hodině, dodržuje jen málokdo.

„Obchvat bude o hodně lepší. Hlavně pro nás, řidiče nákladních automobilů. Tímto úsekem projíždím poměrně často, tak vím, o čem mluvím. Mimo hlavní trasy bývají komunikace v jiných obcích 
i horší," řekl včera Milan Dvořák z Jindřichova Hradce, který takřka denně jezdí s nákladem do Kunžaku.

Více než pětikilometrový úsek odkloní frekventovanou silnici, po které se jezdí do Jindřichova Hradce. Obchvat obkrouží Myslotín, Ondřejov a Ústrašín. Na nové trase vzniknou dvě mimoúrovňová křížení a devět mostů. „Stavba kombinuje jednak zvýšení bezpečnosti a dále snížení negativního vlivu na obyvatele dotčených obcí," podotkl při slavnostním poklepání na základní kámen stavby zhruba před měsícem náměstek ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury Tomáš Blecha.

Přesto, že místní jsou vesměs rádi, že si zhruba za dva a půl roku oddychnou od husté dopravy, tamní podnikatelé zrovna dvakrát nadšení zřejmě nejsou. Deník včera oslovil například provozovatele restauračního zařízení v Ondřejově, ale ten se k situaci nechtěl vyjadřovat. „Nezlobte se, nemám k tomu co říct," odvětil mladý muž.

Řidič Pavel Novotný ze Světlé nad Sázavou, který v Ondřejově zastavil na občerstvení, dodal: „Pokud Ondřejovem projíždím, nenechám si ujít jejich skvělé jídlo. Moc mi tu chutná, a věřím tomu, že i za tři roky sem zajedu, obchvat, neobchvat. Samozřejmě je jenom dobře, že se úsek staví. Vemte si, jak se dobře jezdí například okolo Božejova," pronesl Pavel Novotný.

Trasa obchvatu je vedena mimo zastavěné území východně od Ondřejova v blízkosti ochranného pásma opuštěného kamenolomu. Trasa obchvatu je vedena mimo zastavěné území východně od Ondřejova v blízkosti ochranného pásma opuštěného kamenolomu. Dále bude pokračovat zvlněným územím po zemědělsky obdělávaných pozemcích.

Na stávající trasu by se měl napojit před Pelhřimovem. Začátek trasy navazuje na úsek Božejov – Ondřejov, konec se nachází přibližně pět set metrů před Pelhřimovem, kde by měl podle plánu v budoucnu vzniknout západní obchvat města.

„Diskutovaný termín západního okruhu okolo Pelhřimova je okolo roku 2023. Pokud by se to podařilo uspíšit, byli bychom jenom rádi. Silnice je dopravně vytížená. Nový dopravní úsek je už tedy potřeba," řekl před nedávnem pro Deník místostarosta Pelhřimova Josef Koch.