Lucka se nejraději zakousne do volantu a prohání svého UAZa nejrozmanitějším terénem. Moderní „esúvéčka" by takové vyjížďky nevydržela, ba ani nedokázala zdolat. Proto se Lucka ve svých osmnácti letech zaradovala, když od svého táty, který pro změnu přesedlal na amerického Willise, dostala již zmíněného UAZa.

UAZ 469 byl vyvinutý v Sovětském svazu již koncem šedesátých let, jako nástupce populárního, ale již zastaralého terénního vozu GAZ 69, dobře známého i u nás. UAZ 469 musel projít náročným testováním, a tak se do výroby dostal až v roce 1972. Od té doby jím byly vybavovány armády východního bloku. Kdo prodělal základní vojenskou službu, bezpochyby má s UAZem osobní zkušenost.

Uaz 469 má jako každé správné terénní auto samostatný rám, obě tuhé nápravy odpružené listovými pery, přiřaditelný pohon přední nápravy, redukční převodovku a koncové redukce u nábojů kol, které ještě více zvyšují průchodnost terénem (civilní verze s označením 469 B redukce kol neměly). Srdcem vozu je vodou chlazený řadový zážehový čtyřválec s rozvodem OHV, známý z Volhy, ovšem s úpravou pro provoz i na méně kvalitní benzín. Motor je spojen se čtyřrychlostní manuální převodovkou.

UAZ má plátěnou snímací střechu, odnímatelná boční okna i s rámy a sklopné přední okno. Rezervní kolo spolu s kanystrem našlo místo na zádi, stejně jako u Jeepů. Zajímavostmi jsou mimo jiné dvě palivové nádrže nebo například místa pro sedm sedících pasažérů.

Další neméně zajímavá skutečnost je, že se UAZ 469 vyrábí v prakticky nezměněné podobě dodnes. Nese jméno Hunter a od prapůvodní verze ho odlišuje jen mírně pozměněná přední maska a částečně přepracovaný interiér. Vše doplňují plastové nárazníky a líbivá kola z lehké slitiny. UAZ 469 je v Rusku stále hojně používán také policií, stejně jako archaické Lady.

Lucčin UAZ byl vyroben v roce 1973, tedy asi rok po zahájení jeho výroby. Na sobě nese znaky ruského vzdušného výsadkového vojska. Lucka se s ním pravidelně účastní například soutěže O zlomenou poloosu a podobných akcí, a jak je vidět z fotografie, dosyta si to užívá!

JAN KOTLÍK