„Máme velkou radost, že se podařilo vrátit zpátky na koleje alespoň takto pravidelnou dopravu. Dostat se do jemnice veřejnou dopravou je zvláště o víkendech problém. My víkendový motoráček pokládáme nejen za turistický vlak, ale i za spoj, který zajišťuje normální dopravní obslužnost mezi Jemnicí a Moravskými Budějovicemi," řekl předseda Spolku pro veřejnou dopravu na jihozápadní Moravě Martin Kouřil.

Důkazem podle něj byl také profil cestujících. „Byli to nejen výletníci, kteří si vyjeli tam a zpátky, ale hned na první vlak nastupovala dívka s krosnou, která mířila dál na Brno. Vlak využívají i normální cestující, což je i naším přáním," popsal Kouřil.

První den se svezlo asi čtyřicet cestujících. Krom několika plakátů a propagace v tisku nedělali organizátoři žádnou monstrózní akci, aby cestující přilákali. „Vzhledem k tomu si myslím, že to je pěkné číslo. Navíc v neděli bylo cestujících zase o něco víc. Nejlépe se motorový vláček propaguje sám tím, že jezdí v krajině a ozývá se jeho houkání. Myslíme si, že příští víkend cestujících opět přibudou," věří Kouřil.

Podle něj byli v sobotu lidé z jízdy nadšení. „Říkali, že po dlouhé době mohou nechat auto doma a svézt se na koupání aniž by se museli nějak omezovat. Myslím si, že i časová poloha je dobře zvolená. Navazuje na přestupní uzly v Moravských Budějovicích. Zavedení motoráčku pomohlo i zvýšit obsazenost vlaků Českých drah mezi Znojmem a Okříškami," dodal předseda.

Motorový vůz řady 810 patří společnosti Railway Capital. Ta již podobným způsobem provozuje prázdninové vlaky na Doupovské dráze a na trati do Jakartovic u Opavy. Je spojena s Janem Šatavou, který založil a patnáct let úspěšně vedl společnost provozující Jindřichohradecké úzkokolejky.