Zda tento systém zjednoduší komunikaci mezi lékařem a pacientem, se podle zdravotníků ukáže teprve v budoucnu. Systém  lze v nemocnici využít zatím jen pro oddělení oční a  hematologii. Od září se připojí do systému i další pracoviště nemocnice.

„Vzhledem k tomu, že jsme spouštěli systém teprve den před státními svátky, je zájem prozatím nepatrný. Máme zhruba 10 zaevidovaných klientů, kteří si vyžádali přístupový PIN do systému elektronického objednávání," informovala mluvčí nemocnice Petra Černo. Zatím malý zájem ze strany pacientů potvrdili i pracovníci nemocniční recepce, kde se mohou zájemci o přístup do elektronického systému objednávání nechat zaregistrovat.

„Popravdě řečeno, k ničemu mi to nebude. Žiju sama, jsem v důchodu, počítač nemám," konstatovala například Bohumila Vejsadová z Havlíčkova Brodu.
Další pacient, Lubomír Malínský, by ale zájem o registraci v eAmbulanci měl. „Raději počkám až do podzimu, jestli se připojí všechna nemocniční oddělení. Slibuji si od toho, že nebudu sedět celé dopoledne v čekárně a dohodnu si ošetření na konkrétní hodinu," doufá pan Lubomír. Zda eAmbulance skutečně usnadní komunikaci mezi lékařem a  pacientem a zkrátí čekací lhůty na vyšetření, to se podle zdravotníků ukáže až časem.

Na první vyšetření musí přijít osobně

V čekárně ambulance očního oddělení havlíčkobrodské nemocnice bylo plno. Přítomní zdravotníci se ze všech sil snažili vyhovět řádně objednaným pacientům a jak přiznávali, pracovat se systémem Ambulance zatím neměli čas.

„Dnes slouží na ambulanci dva lékaři, proto pacienti čekají podstatně kratší dobu, než když ordinuje jen jeden lékař. Otázka je, jak to bude vypadat do budoucna, ale objednat se na oční vyšetření není tak jednoduché. Především je nutné zkonzultovat s pacientem osobně nebo po telefonu, jaké má potíže a od toho se odvíjí další postup. Objednat se elektronicky na první vyšetření bez jakékoliv předchozí konzultace s lékařem nemá smysl," zdůraznila zdravotní sestra z oční ambulance, Petra Kučerová.

Otázkou podle zdravotníků je i to, jak velký zájem o služby eAmbulance bude. „Například u seniorů se velký zájem očekávat nedá, většina z nich doma nemá počítač," konstatovala zdravotní sestra Kučerová.

Objednávací systém eAmbulance by podle zdravotníků měl sloužit především těm pacientům, kteří už u specialisty byli na první návštěvě osobně, znají svoje potíže a chystají se na další vyšetření. To potvrdili i pracovníci recepce, kde se pacienti mohou do eAmbulance registrovat.

Po první osobní návštěvě u specialisty v odborné ambulanci může pacient v recepci hlavní budovy nemocnice požádat o unikátní osobní čtyřmístný PIN kód, který se automaticky stává  spolu s rodným číslem přístupovou kombinací do elektronického systému objednávání.
Projekt elektronického rezervačního systému je realizován ve spolupráci  Kraje Vysočina a Tchaiwanské státní agentury III.

Co je třeba k registraci do eAmbulance
Osobně navštívit registrační místo Nemocnice Havlíčkův Brod, které se nachází v recepci nemocnice u hlavního vchodu. S sebou vzít občanský průkaz nebo kartičku pojištěnce, registrace trvá zhruba pět minut. Přihlašovací údaje se ale nedají získat elektronickou registrací, osobní návštěva je nutná. Zdroj: Nemocnice Havlíčkův Brod