VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Elektrifikace železnice přes Třebíč přinese vyšší rychlost

Třebíčsko - Železniční trať vedoucí přes Třebíč se příští rok dočká velké rekonstrukce. Za více než miliardu korun nechá Správa železniční dopravní cesty opravit většinu trati v úseku Zastávka u Brna Okříšky. Ta bude probíhat v letech 2016 a 2017. O dva roky později by se cestující mohli dočkat i elektrifikace trati.

15.12.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/ Michaela Hasíková

„Aby investice plánované na rekonstrukci v následujících dvou letech byly efektivní, musí se v modernizaci pokračovat," je přesvědčen Aleš Kratina ze spolku Regio 2020 a vedoucí odboru dopravy na třebíčské radnici.

Kdy by k dalšímu zmodernizování trati vedoucí přes Třebíč mohlo dojít, bude záležet i na tom, kdy se podaří elektrifikovat úsek Brno Zastávka u Brna. „Dále závisí na ekonomické návratnosti elektrifikace, což právě zpracovává technicko-ekonomická studie. Její výsledky nám řeknou, v jakém rozsahu by byla. Jestliže dopadne vše v pořádku, mohlo by se orientačně začít se stavbou od roku 2019," informoval mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Elektrifikace trati by lidem měla přinést další zrychlení dopravy. „Bude možnost nasadit výkonnější stroje. Nyní, pokud nasadíte poměrně výkonnou lokomotivu, tak do kopce u Rapotic jede maximálně padesátikilometrovou rychlostí. Elektrická tam může jet osmdesátkou. Přinese to větší stabilitu a cestovní rychlost v celé délce trati," popsal Kratina.

Budou dvě koleje?

Další zrychlení by mohlo přinést případné přidání jedné koleje. Díky tomu by nemusela vznikat častá zpoždění zapříčiněná čekáním na další spoje na trati. To se však nechystá. „Zdvoukolejnění úseku ze Zastávky u Brna do Jihlavy se nepředpokládá, jelikož se nejedná o natolik vytíženou trať. Investiční náklady by byly natolik vysoké, že by stavba absolutně nevyšla v kladných ekonomických ukazatelích. To je hlavní požadavek na financování ať už z evropských finančních prostředků, tak z prostředků České republiky," vysvětlil Illiaš.

Spolu s elektrifikací by se navíc mohly opravit další úseky trati a peníze by šly také do modernizace náměšťského nádraží. „Už teď je zřejmé, že bude mít několik nástupištních hran, včetně podchodu na ostrovní nástupiště. Ten by mohl pokračovat pod kolejištěm, aby spojil obě části Náměště," dodal Illiaš.

Autor: František Vondrák

15.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Radek Koten (SPD)

Radek Koten (SPD): lidé májí rádi rádoby mučedníka

Josef Mladý

Lídr TOP 09 na Vysočině se obává ztráty demokracie

AKTUALIZUJEME

ONLINE: Volby skončily. ANO vítězí i na Vysočině

Vysočina - Volby do Poslanecké sněmovny ČR skončily. Vysočina už není oranžová. Zmodrala a ovládlo ji podobně jako jiné kraje hnutí ANO.

ČSSD Vysočinu neudržela, ANO slaví vítězství

Vysočina – Vysočina už není oranžová. Zmodrala a ovládlo ji podobně jako jiné kraje hnutí ANO. Hlas hnutí ANO dalo 28,63 procent vysočinských voličů. Pro ANO jde o výrazné zlepšení oproti minulým volbám v roce 2013, kdy pro tuto stranu v kraji hlasovalo 15,89 procent voličů.

Reakce ODS: Otázka je, kam bude republika směřovat

Vysočina - S potěšení sledoval v Modrém domě v Jihlavě výsledky voleb do Poslanecké sněmovny volební štáb Občanské demokratické strany.

Přestože se většina vyslovila kladně, výsledek referenda není závazný

Velké Meziříčí – Spolu s volbami do poslanecké sněmovny bylo v sobotu ve 14 hodin ukončeno také referendum ve Velkém Meziříčí. Lidé v něm rozhodovali o osudu Náměstí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení