Počítá s tím, že jí s financováním první části o délce zhruba jednoho a půl kilometru pomůže i Státní fond dopravní infrastruktury, který požádá o dotaci.

„Výstavba této úvodní části cyklostezky, povede k mlýnu v Mrzkovicích, je rozpočtována na dvanáct milionů korun. Předpokládáme ale, že finální vysoutěžená dodavatelská cena bude nižší, tak jak je tomu v poslední době u stavebních zakázek obvyklé,“ řekl starosta města, Jan Tourek.

Lidé ze Světlé jsou jednoznačně pro

Cyklostezka, kterou budou využívat nejen cyklisté, ale s nimi i vyznavači in-line bruslení, má mezi lidmi ve Světlé nad Sázavou velkou podporu.
„Potvrdily nám to i výsledky ankety, kterou jsme právě v souvislosti se záměrem výstavby cyklostezky uspořádali,“ doplnila místostarostka města, Lenka Arnotová.

Nová cyklostezka povede směrem na Smrčnou. Cyklisté se díky ní vyhnou frekventované silnici spojující Světlou s Ledčí nad Sázavou. Ve Smrčné si už budou moci  vybrat ze škály existujících cyklostezek protínajících tuto část Posázaví.

„Jízda světelskou cyklostezkou po pravém břehu Sázavy bude pro cyklisty zcela určitě příjemná. Jde o rovný úsek bez významného převýšení,“ poznamenal Tourek.

Projekt světelské cyklostezky počítá i s dalšími etapami. Po jejich dokončení by měla asfaltová trasa měřit tři kilometry.

Cyklostezku v údolí Sázavy postavilo už v průběhu minulého roku město Přibyslav.  Situovalo ji do míst někdejší železnice. Měří devět kilometrů a spojuje Přibyslav s obcí Sázavou na Žďársku. Tato cyklostezka si rychle našla celou řadu příznivců. Jezdí po ní cyklisté, bruslaři, v zimních měsících se proměnila i na běžkařskou trasu.

Cyklostezky ale přibývají i v dalších lokalitách Kraje Vysočina. Díky dotacím jich vznikly desítky kilometrů. Jen na trase z Jihlavy k hranicím s Rakouskem to bylo kolem osmnácti kilometrů.

Další cyklostezka na Třebíčsku

Výstavbu cyklostezky  plánují také obce u Dukovan na Třebíčsku. Čítat by měly asi třináct kilometrů. Tamní samosprávy počítají s tím, že ji  budou využívat i zaměstnanci jaderné elektrárny.