Kromě koncertování u nás a v zahraničí organizují Ivo a Radoslav Batouškovi, Jindřich Jakubal a Milan Dolák výchovné koncerty v oblasti prevence sociálně patologických jevů. „Bicí nástroje jsou pro děti snadno dostupnou formou náplně volného času a seberealizace,“ říká lídr skupiny, profesionální bubeník a muzikoterapeut Ivo Batoušek.

Máte za sebou vystoupení pro žáky základních škol ve Žďáře nad Sázavou. Jak jsem mohla být svědkem, školáci se bavili i se aktivně zapojili do programu – někteří z nich si vyzkoušeli hru na africké bubny. Byli ze show, podle mého názoru, nadšeni. Je tomu vždy?
V podstatě ano. I když je rozdíl v tom, zda v sále sedí žáci ze základních škol, nebo například studenti z gymnázia. Mají jiné, pro ně typické způsoby odezvy na to, co vidí a slyší. Každá atmosféra má však svoje. Koncerty jsou 50 na 50 – pokud nefunguje kapela, nefunguje publikum a naopak. Fotografie z koncertů pro školy zveřejňujeme na webu jumpingdrums.info.

Kromě výchovných koncertů pořádáte například i celovečerní vystoupení. Jedno takové vás dnes čeká v Městském divadle ve Žďáře. Jak na bubnování reagují dospělí posluchači? I je zvete na pódium, aby si s vámi zahráli?
V tomto případě jde o klasický koncert. Bude zcela v naší režii, přičemž v repertoáru máme autorské skladby inspirované japonským národním souborem bubeníků Kodo a dále brazilskou, africkou, rockovou, taneční i muzikoterapeutickou hudbou.

A reakce „dospěláků“?
Kombinace rytmů a zvuků provází člověka po celou dobu jeho existence na Zemi. Z tohoto důvodu také maže rozdíly mezi dětmi a dospělými, mezi národy… Na naše koncerty tak chodí například osmdesátiletí a baví se. Navíc všichni, kdo si zakoupí vstupenky na show nebo naše CD či DVD přispějí na moji charitativní činnost. Ta spočívá v muzikoterapii s africkými bubny, kterou poskytuji tělesně i mentálně postiženým osobám po celé České republice.

Na kolik různých bubnů v divadlech hrajete?
Příchozím nabízíme více jak dvě hodiny toho nejlepšího z našeho repertoáru hrou na šedesát bubnů a perkusí z celého světa. Nechybí například klasické bicí soupravy, brazilské i africké bubny jako djembe nebo congo, dále mimo jiné typické japonské Miya Daiko a Shime Daiko.