Původně bílá váza, později rozšířená v mnoha barevných variantách, počínaje modrým dekorem jako u cibuláku a dalšími, především pokovenými variantami, si získala po celém světě neobyčejnou popularitu, která trvá dodneška.
Maxim Velčovský byl při nápodobě gumového originálu skutečně důsledný. Když vázu obrátíte a podíváte se na dno, najdete tam stejný vzorek jako na podrážce gumáků. A stejně jako u boty existuje pravá i levá varianta vázy.
Maxim Velčovský - Vše za 39:
Hravost dekorativního předmětu přitáhla i pozornost lidí, kteří se o design moc nezajímali. Váza se stala součástí muzejních sbírek i sortimentu designových obchodů v evropských metropolích.
Maxim Velčovský
* Dvojí tvář popularity
* Design pro každého
* Světově proslulý
* Úspěch v Miláně
* Spolupráce na depozitáři
Soudní pře o holínku
Jenže popularita mívá také odvrácenou tvář. Zdánlivě prostý nápad se stal dobrým obchodním artiklem, o svá autorská práva tak musel před několika lety designér dokonce bojovat u soudu.

Při návštěvě Londýna překvapivě objevil svou holínku v dárkové krabici s logem porcelánky Rudolf Kämpf, která pro něj vázu dříve vyráběla. Prokázalo se, že firma vyráběla a prodávala porcelánové holínky i poté, co s ní Maxim Velčovský ukončil spolupráci.
A stejně jako u boty existuje pravá i levá varianta vázy Waterproof.
Noblesní keramická váza Waterproof
Původně bílá váza, později rozšířená v mnoha barevných variantách, počínaje modrým dekorem jako u cibuláku a dalšími, především pokovenými variantami, si získala neobyčejnou popularitu po celém světě, která trvá dodneška.
Nahrává se anketa …
Kelímek na pivo v moderním hávu
Keramická holínka nebyla jediným předmětem, který v rámci diplomky nadaného studenta vznikl. Vtipně provokovaly také další porcelánové bytové doplňky. Ať už šlo o mísu ve tvaru České republiky, která představovala alternativu nevkusným suvenýrům, nebo v porcelánu či skle odlitý plastový kelímek na pivo nebo limonádu.
Kelímek na pivo tak trochu jinak
Designéra prý inspirovala účast na svatbě, kde se stolovalo a popíjelo jen z plastových kelímků a tácků na jedno použití. Začal proto předměty běžné spotřeby typické pro českou realitu převádět do ušlechtilého materiálu, jako je sklo či porcelán. Z pomíjivého konzumního produktu tak vznikal jedinečný designérský kousek, z kýče či suvenýru praktický a moderní předmět.
Designér je známý po celém světě
Krátce po skončení studií v roce 2002 založil Maxim Velčovský spolu s Jakubem Berdychem firmu Qubus Design studio, která prodává většinu jeho prací. Postupně vznikaly další předměty, které si našly místo v mnoha domovech. Qubus sehrál významnou roli v popularizaci designu směrem k veřejnosti.

Maxim Velčovský se zúčastnil více než devadesáti společných výstav a jeho díla jsou například součástí sbírek Victoria & Albert Museum v Londýně, The New Pinakothek v Mnichově, Muzea umění a designu v Praze nebo Design Museum v Lausanne. Jeho jméno pravidelně zaznívá při oznámení nominací na nejrůznější designová ocenění.
V roce 2011 se Maxim Velčovský stal uměleckým ředitelem designérské a sklářské společnosti Lasvit. Při návštěvě pražského obchodního centra Quadrio si můžete ve dvoraně všimnout jeho trojice skleněných plastik koně, lva a boty. Objekty složené z 10 tisíc ručně foukaných skleněných koulí odkazují na původní domy U černého koně, U bílého lva a U bílé boty.
Mísa, která má myšlenku
Svítící mrak s vůní ohromil Milán
Jakožto umělecký ředitel stojí Velčovský za mnoha dalšími realizacemi Lasvitu. Například na letošním milánském veletrhu Salone del Mobile se ústředním motivem expozice sklářské firmy stal mrak, který Maxim Velčovský vytvořil mixem skla a optických vláken. Svítící objekt, velký asi čtyři metry, umí vydávat vůni, světlo, nasává informace a pracuje s nimi.
Spolupráce přinášející ovoce
Designér spolupracuje i s dalšími firmami, pro RAKO například vytvořil sérii slinutých keramických dlaždic. V budově brněnského Uměleckoprůmyslového muzea spolu s Radkem Wohlmuthem postavil oceňovaný otevřený depozitář skla, keramiky a porcelánu. Depozitář tvoří dvě místnosti muzea a je pojatý jako modulární mobiliář, jehož cílem je odbourat vžité psychologické bariéry mezi návštěvníkem a vystavenými předměty.