Na místě po bývalé koželužně Svit se přitom mělo začít stavět již loni. Na zhruba osmi tisících metrech čtverečních měla být obyvatelům k dispozici širokosortimentní diskontní prodejna potravin s pekárnou a řeznictvím.

„Zatím jsme se přesný termín už několikrát odsunutého začátku stavby supermarketu Lidl nedozvěděli,“ uvedl včera pro Žďárský deník velkomeziříčský místostarosta Josef Komínek.

Nynější vlastník pozemku, investorská a developerská společnost CPI Group, jež zchátralé budovy odkoupil již v roce 2007 a později je nechal zbourat, před časem pozměnil své plány. Rozhodl se prodat polovinu pozemku, na kterém hodlá sám vybudovat polyfunkční centrum s obchody a kancelářemi, partnerovi. Ten na něm měl postavit potravinářský supermarket. To bylo v loňském roce.

Stavba Lidlu, jež má realizovat jihlavská společnost FMV invest, měla být zahájena letos na jaře, ale začátek byl odložen a přesný termín dosud nepadl.
Společně s Lidlem mělo vzniknout i parkoviště a přístupová cesta do areálu – most a kruhová křižovatka.

„Od parkoviště si slibujeme, že nám pomůže dostat pryč část aut stojících v centru města,“ poznamenal místostarosta Josef Komínek, s tím, že v současné době je další tah na zhotovitelské firmě. „Potřebujeme vědět, jak bude situovaný most přes Balinku, který vybudují, abychom s tím sladili naše záměry,“ vysvětlil Komínek. Meziříčští v lokalitě ve spolupráci s Povodím Moravy připravují projekt protipovodňových opatření.

Podle jednatele společnosti FVM invest Vojtěcha Fialy by práce na stavbě Lidlu měly začít na podzim. Do konce září by měli mít stavební povolení. „Stavba supermarketu by měla být dokončena ještě letos,“ uvedl pro týdeník Velkomeziříčsko Vojtěch Fiala.

Část parcely, na které má Lidl stát, je stále ještě v majetku společnosti CPI Group. „Smlouva o koupi pozemku pro výstavbu supermarketu dosud není uzavřena,“ potvrdil projektový manažer firmy CPI Group Radan Kamenický.

Kolem „Lidlu“ chce radnice vést obchvat, kterým by se řidiči dostali přes město v případě, že budou dopravní komplikace na jediné trase přes centrum – Novosadech. Tudy podle odhadu denně projede dvanáct tisíc aut, která v drtivé většině sjíždějí z dálnice D1. „Proto chceme část dopravy odklonit,“ sdělil Komínek. Nyní je projekt ve fázi územního řízení pro stavební rozhodnutí. „Říkáme tomu malý obchvat, který bude paralelní s Novosady,“ dodal Josef Komínek.

Výstavba supermarketu a hlavně mostu a „kruháče“, který by vyústil na malý obchvat napojený na Třebíčskou ulici, by práci usnadnila.