Vyplývá to z žebříčku, který vytvořila Agentura pro podporu podnikání a investic CzechInvest.

Lidé z vedení Automotive Lighting, s. r. o., výrobce světlometů pro automobilový průmysl, vnímají ocenění jako potvrzení, že se firma rozvíjí správným směrem. „Investujeme do výroby, do rozvoje a vývoje, tyto investice se ukazují jako prospěšné a užitečné," pokusil se pojmenovat důvody pro prestižní ocenění jednatel Automotive Lighting Petr Novotný.

Díky investičním pobídkám společnost v následujících sedmi letech investuje do rozšíření výrobních kapacit na Vysočině celkem 2,36 miliardy korun. „Ocenění od agentury CzechInvest je potvrzení správnosti našich aktivit," připomenul Novotný. „Jeho význam je samozřejmě především symbolický, ukazuje, že v Čechách je firma, která se kontinuálně rozvíjí a kontinuálně investuje. Je to signál, že začíná docházet k oživení výroby," připomenul jednatel Automotive Lighting.

Ocenění přebíral Petr Novotný od ministra průmyslu a obchodu Jiřího Ciencialy. „Česká republika investory potřebuje, zahraniční i tuzemské. V dnešní době je pro nás cenné každé nově vytvořené pracovní místo," řekl při té příležitosti mimo jiné Cienciala.

To naplňuje v praxi třeba právě jihlavský Automotive Lighting. Firma před několika týdny ohlásila vytvoření dvou set nových pracovních míst. S plánovanými technickými pozicemi by postupně měla vznikat i místa ve výrobě. „Vytváření dvou set nových pracovních míst je součástí naší strategie ve výhledu na dva roky," připomenula vedoucí personálního oddělení Marcela Brožová.

Po období ekonomické recese automobilový průmysl hlásí mírné oživení, i když zatím nejde o žádný boom. „Největší poptávka je po komponentech pro vozy vyšší třídy a po vybavení vyšší třídy. Věříme, že se poptávka postupně rozšíří i na střední třídu automobilů," vyslovil přání jednatel Automotive Lighting Petr Novotný.

Nejvýznamnější investory, jejichž projekty v loňském roce zprostředkovala agentura CzechInvest, vybrala odborná komise složená ze zástupců CzechInvestu, Sdružení pro zahraniční investice AFI, Ministerstva průmyslu a obchodu ČR a Ministerstva financí ČR. O vítězích rozhodovala například přislíbená pracovní místa, objem investice nebo míra nezaměstnanosti v daném kraji.