A zatímco v databázi zaregistrovaní farmáři si tímto způsobem mohou zintenzivnit propagaci a tím vylepšit odbyt vlastních výrobků, koneční spotřebitelé pak snáze najít třeba přímého dodavatele biopotravin.
„Odezva ze strany farmářů mě samozřejmě potěšila a dalo by se říci, že jsem ji očekával. Na druhou stranu, v současné chvíli už ten zájem není takový, jako jsem zaznamenal v prvních několika měsících po spuštění databáze. Chybí peníze na další propagaci,“ nechal se slyšet František Němec, který před třemi roky získal titul Živnostník roku 2008 kraje Vysočina.
Zviditelnit výrobky
Rodina Němcova hospodaří na zhruba 150 hektarech zemědělské půdy a chová kolem 70 dojnic a 130 kusů mladého dobytka, přičemž návštěvnost jejich farmy ze strany kupujících se od spuštění kampaně podle slov Františka Němce zvýšila o desítky procent. „Asi nejmarkantnější je to nyní v případě mléka. Nárůst prodeje odhaduji tak o dvacet procent v porovnání s loňským rokem,“ dodává zemědělec.
Do projektu se na Žďársku zaregistrovala například také rodina Zoubkova z Kozlova na Velkomeziříčsku. Jak poznamenala Kamila Zoubková, k tomuto kroku se rozhodli z toho důvodu, že na trhu je stále více nekvalitních potravin a jejich farma, byť v malém, produkuje maso v bio kvalitě. „Takže dáváme šanci lidem, kteří chtějí jíst zdravé potraviny,“ uvedla Zoubková s tím, že asi čtyřicet procent zákazníků si jejich farmu našlo právě na portále www.najdisisvehofarmare.cz.
Spokojenost co se týká počtu odběratelů hlásí také Jana Kadeřávková z Agroekofarmy Kadeřávek ve Věcově na Novoměstsku. „Nabídka zapojení se do projektu nám přišla po e-mailu. Je to šance jak inzerovat zdarma a zviditelnit nejenom produkty, ale i možnost ubytování,“ sdělila Kadeřávková.