Logo má prioritně odlišit regionální výrobky od konkurence. Němcovi budou značku používat na třech svých produktech.

„Žádali jsme o ni pro Farmářský jogurt bílý, Farmářský jogurt bílý s čokoládou a pro Farmářský tvaroh,“ vyjmenoval František Němec. „Jsme opravdu rádi, že se nám značku podařilo získat. Lidé tak uvidí, že jsou naše výrobky kvalitní,“ řekl farmář z Netína.

Certifikát o původu svého výrobku převezme rodina Němcova 5. února. „A to z rukou hejtmana kraje Miloše Vystrčila,“ podotkl.

Speciální logo Vysočina – regionální produkt garantuje zákazníkovi, že výrobek s touto značkou má skutečný původ na Vysočině.

„Místní původ však není jedinou podmínkou pro udělení značky. Výrobky musí přispívat také k dobrému jménu regionu, proto musí být také dostatečně kvalitní, šetrné vůči životnímu prostředí a jedinečné ve vztahu k Vysočině. Tedy vyrobené tradiční technologií, ručně nebo z místních surovin,“ vysvětlila mluvčí krajského úřadu Jitka Svatošová.

Certifikát kromě farmy rodiny Němcových, která ho obdržela za farmářské jogurty, získala také společnost Amylon, a.s. Havlíčkův Brod a jejich bramborová kaše a bramborové knedlíky.

Za produkty z medu Jiří Bula z Lipníku u Hrotovic a Včelařská farma Kurtin z Hrotovic, za spotřebitelské balení brambor Eura Agras, s.r.o. Havlíčkův Brod, Pavel Tasovský z Náměště nad Oslavou za kovaný artikl a ZERA – Zemědělská a ekologická regionální agentura Dílna řemesel za výrobky bytového textilu.