jindy nebývá tak úspěšné. Oproti minulým rokům jsme zaznamenali citelné zvýšení prodeje. Uplynulý červenec byl pro nás opravdu velice dobrý,“ prozradil jednatel Autobazaru Vysočina ze Žďáru nad Sázavou Michal Břečka.

Jeho slova potvrdil i zaměstnanec Autobazaru Fojtík ve Velkém Meziříčí Martin Plesl. „Musím říci, že letní měsíce jsou zatím hodně povedené, i když jinak jsou statisticky léta slabším prodejním obdobím. Naopak se příliš nevyvedlo jaro, kdy se naopak takřka vždy automobily prodávají nejlépe.“ Naopak majitel prodejny ojetých vozů z Radňovic Ondřej Srnský má odlišnou zkušenost.

V létě klimatizaci

„Prázdninové měsíce obecně patří mezi ty méně úspěšné a letošek na tom příliš nezmění. Zřejmě se pod tento jev podepisuje i to, že většina lidí utopí finance v dovolených, a proto raději nakupují auta nejvíce na jaře nebo na podzim,“ zamyslel se prodejce Ondřej Srnský.

Letos na jaře prý ale zákazníky částečně odrazovaly ceny pohonných hmot a znatelně poklesl zájem hlavně o auta s dieslovými motory. Prodat v létě tmavý vůz a ještě bez klimatizace? Podle některých obchodníků je to velmi těžké. „Spousta lidí ji vyžaduje, i když ji možná potom tolik nevyužijí,“ potvrdil Srnský. „Je jasné, že se na ni na podzim tolik zákazníků neptá,“ usmál se Břečka.

Návštěvníci prodejních míst se v létě zaměřují i jiným směrem. „Zřejmě kvůli dovoleným stoupá také zájem o velkoprostorové vozy, kam se vejde více lidí či zavazadel,“ uvedl Plesl.

Ceny moc neklesnou

Pokud mají lidé „zálusk“ na auta ze slevových akcí, zřejmě si prozatím budou muset nechat zajít chuť. „Myslím si, že ceny jsou kvůli slabšímu jaru již teď na minimu, obchodníci chtějí co nejdříve prodat a níž s nabídkami již půjdou pouze těžko,“ přiznal Břečka.

Pohyb cen směrem dolů bude zpravidla kolem pěti procent. „Desetiprocentní slevy budou podle mého názoru absolutním maximem,“ zakončil Plesl.

Jakub Janáček