I proto je právě tento maličký obchůdek u některých Jihlavanů tolik v oblibě. Funguje již od roku 1994. Zákazníci se pro kvalitní klobásy, salámy nebo i domácí uzené maso do krámku rádi vracejí.

Začátky však pro sourozence Leonu Jelínkovou a Daniela Karáska nebyly jednoduché. Lidé ze začátku zrovna nevítali ceny uzenin, které byly dražší než třeba v hypermarketech. „Ze začátku se vyšší ceny zákazníkům moc nelíbily. Po Jihlavě se totiž začalo otevírat také stále více marketů řetězců, kde mají uzeniny podstatně levnější. První rok jsme tedy bojovali, ale lidé potom zjistili, že kvalita se musí zkrátka zaplatit,“ vyjádřila se spolumajitelka obchůdku, který sídlí v ulici Úvoz, Leona Jelínková.

Zároveň poukázala na to, že levné uzeniny často neobsahují suroviny, které by v kvalitní uzenině být měly. „Z čeho mohou dodavatelé salámy vyrábět, když jsou za pár korun? Pokud jsou dražší, zákazník má jistotu, že obsahují maso nebo suroviny, které do výrobku opravdu patří,“ přiblížila Jelínková.

Za dlouholetým úspěchem krámku stojí především to, že potraviny odebírají od menších, avšak nejkvalitnějších dodavatelů z celé republiky. „Jsme jiní v tom, že bereme opravdu od malých dodavatelů. Naši strategii jsme založili na prodávání kvality, ne kvantity. Volíme dražší uzeniny tak, aby lidem chutnaly, aby si je odnesli domů a tam si na nich pochutnali. A ne, aby je hodili do koše,“ vysvětlila spolumajitelka prodejny.

Potraviny Karásek, Jelínková odebírají uzeniny asi od čtyřiceti dodavatelů; například z Hustopeče, Prahy nebo Šumperka.