Tentokrát se jezdci mohou těšit na dvojnásobně dlouhou trať, a to jak v hale, tak na novém venkovním okruhu. Závod odstartuje ve 14 hodin.

„Ozývaly se hlasy, že by si lidé chtěli za pěkného počasí zajezdit i venku, navíc už jsme v hale neměli kam trať rozšiřovat. Využili jsme tedy asfaltového prostranství vedle haly, udělali zábrany, vyspravili špatný povrch, probourali dveře a může se jezdit," vypočítává několikadenní práci pořadatel závodů Michal Prášek.

Na nové trati se lidé poprvé svezou v týdnu před závodem, po zaplacení startovného na nedělní závod navíc mohou jezdit o třetinu levněji.

Novinka: Bodování konstruktérů

Další novinkou je bodování týmů, obdoba poháru konstruktérů ve Formuli 1. „Přišli s tím sami závodníci, kteří se během závodů začali slučovat do týmů, tak jsme si řekli, proč je nevyslyšet," říká Prášek. Kromě jednotlivců se tak od čtvrtého kola budou bodovat i dvoučlenné týmy či tříčlenné týmy.

„Do tabulky týmů se pak budou započítávat výsledky dvou nejlepších závodníků, na konci šampionátu pak vyhlásíme nejlepší tým," dodává Prášek.

Po třech kolech je v čele průběžného pořadí Motokárového šampionátu 2013 Pavel Nejezchleba, druhé místo patří Milanu Ostrovskému a třetí je Pavel Buňat.

Ondřej Rázl