K soutěži bylo přijato celkem 44 posádek, které jednak bojovaly o body do mistrovství republiky historických automobilů, dále pak do Poháru České republiky v rallye a další startovaly ve Volné rallye o pohár senátora Vítězslava Jonáše.

Tento pohár si po zásluze odvezla posádka Vojtěch Štajf, Jiří Černoch na voze Subaru Impreza WRX STi, která se stala také absolutními vítězi letošní Rallye Vysočina.

Nejvýše postavenou soutěží byl závěrečný podnik republikového mistrovství historiků. I přes nízký počet startujících – šest, předvedli jezdci na mokré trati výborné výkony.

Na Telčsku zářily bratrské dvojice

Vítězství si odvezla do Rychnova nad Kněžnou bratrská dvojice Petr a Martin Hejhalovi, kteří si tímto vítězstvím zajistili úžasné třetí místo v absolutním pořadí letošního šampionátu.

„Bylo to hodně těžké, zvláště pak erzeta Kozinec, ale naše stařičká stodesítka nás dovezla k tomuto triumfu a jsme velice spokojeni,“ sdělovali s rozzářenými úsměvy oba bratři.

Snad ještě větší radost měla další bratrská dvojice, jihlavští Petr a Marek Copovi. Ti si dojeli pro historicky nejlepší umístění, druhé místo, které je posunulo v absolutním pořadí mistrovství na páté místo.

„Byly to nervy, zvláště když nám v první sekci v silném dešti nešly stěrače. Nakonec se vše v dobré obrátilo a jsme nadmíru spokojeni, kde jsme letos startovali, tam jsme dojeli,“ konstatovali po závodě přešťastní sourozenci i jejich doprovod.

Před závěrečnou soutěží byli ještě dva kandidáti na vítěze Poháru české republiky, Martin Hudec a Marcel Svačina. Hudec však nenechal nikoho na pochybách, že v poháru chce zvítězit. Byl absolutně nejrychlejší v úvodních třech erzetách, kde porazil Štajfa i Chvojku a celkově vedl.
„Hlavně jsem se soustředil na první místo v poháru, a tak jsem s absolutním vítězstvím maximálně spokojen,“ sdělil na cílové rampě v Telči třebíčský Martin Hudec.

Absolutní pořadí:
1. Štajf – Černoch J. 43:21,5 min.
2. Hudec – Černoch B.(Vít Böhm – Mitsubishi Lancer EVO VIII) –26,1
3. Chvojka – Chvojková (Hana Chvojková – Mitsubishi Lancer EVO IX) –42,0

Mistrovství ČR historických automobilů:
1. Hejhal – Hejhal (Petr Hejhal – Škoda 110) 51:59,2 min. 2. Cop – Cop (Rally Vysočina klub – VW Golf GTi) –47,6 , 3. Blahout – Neoral (Autorent s.r.o. – VAZ 21074) –1:31,1.

Pohár ČR rallye: 1. Hudec – Černoch B. 43:47,6 min., 2. Cvrček – Těšínský (Autoren s.r.o. – Škoda Felicia Kit Car) –3:20,5, 3. Svačina – Omelka (Door Tech Rallye Team – Škoda Felicia Kit Car 1600) –3:42,5, 4. Hendrich – Hendrich (Jiří Hendrich – Mitsubishi Lancrer EVO VI) –4:00,4, 5. Mičánek – Hošek (Trotina Rallye Team – Mitsubishi Lancer EVO IX) –5:52,8.

Pohár Senátora Vítězslava Jonáše: 1. Štajf – Černoch 43:21,5 min., 2. Chvojka – Chvojková –42,0, 3. Kurka – Miller (Tomáš Kurka – Mitsubishi Lancer EVO VII) –55,3.

Jaromír Navrkal