Časovka žen a juniorek se jede už ve středu po šesté hodině večer. A rychlobruslařky mají na svých časovkářsky vyladěných favoritech na co navazovat. Loni mezi jihočeskými rybníky vybojovaly dvě třetí a dvě čtvrtá místa. Sáblíková už si v posledních dvou letech v mistrovských časovkách vyjela celkem tři bronzové „placky“.

Společné mistrovství Česka a Slovenska se loni jelo na jihu Čech, tentokrát elita obou států směřuje na Trenčínsko.

A s triem mladých slečen z ledových oválů Martina Sáblíková, Andrea Jirků a Karolína Erbanová se musí počítat.

Trenér Novák ale přehnané ambice přece jen tlumí. „Holky na to nejsou kvůli maturitě moc připravené. Bohužel, kvůli studiu skoro vůbec neseděly na kole,“ vysvětluje.

Jirků i Sáblíková minulý čtvrtek na novoměstském gymnáziu odmaturovaly. V přípravě na olympijskou sezonu měly velké úlevy. Tréninkové manko teprve začaly dohánět.

Dohánění manka

„Nejhorší byl poslední týden před maturitou. To jsem opravdu velkou část věnovala učení. Asi se to teď odrazí na výkonnosti, ale společnými silami to doženeme,“ říkala Sáblíková krátce po úspěšné zkoušce dospělosti.

Ostrý závod na kole letos absolvovala jen jeden, Jirků dokonce vůbec žádný. „Martina měla před časovkou v Hradci Králové naježděno asi 180 kilometrů, od té doby na kole seděla ještě třikrát,“ vypočítává kouč. „Osobně si od toho moc neslibuji, holky mohou jenom překvapit.“

Protlačit se na bednu a obhájit loňské pozice bude hodně těžké. „Podle mých zpráv by tu měla být Kozlíková, Růžičková, Machačová i Huříková. Česká republika už nikoho lepšího nenabízí,“ dodává ke konkurenci výmluvně Novák.

Obhájí Machačová?

Největší adeptkou na mistrovský titul bude nejspíš dráhařka ze Světlé nad Sázavou Jarmila Machačová.

Závodnice Dukly Praha dominovala loni v Třeboni a vyhrála i nedávnou časovku v českém poháru u Hradce Králové. Tam dokázala porazit jak Sáblíkovou, tak Huříkovou.

Novákova ekipa se za řeku Moravu vydala s předstihem v pondělí. Kouč si ale stěžoval na tréninkové podmínky. Trať časovky totiž vede po frekventované silnici, která spojuje Trenčín s Prievidzou.

„Je to na hlavním tahu, mezi těmi auty a kamiony se jezdit nedá, holky na silnici nepustím. Projely si to v pondělí večer, chtěl jsem, aby si to dneska (v úterý) ještě dvakrát vyzkoušely, uvidíme, jaká situace bude večer,“ plánoval Novák v úterý po poledni.

Jinak ale profil trati hraje spíše pro jeho svěřenkyně. „Profil je členitý, jede se po obrátce zpátky, takže kopce i sjezdy jsou v obou směrech. Ale ty kopce jsou docela slušné, bude to zajímavé,“ vyhlíží Novák.