Páté místo v Portugalsku, čtvrté v Argentině (tím tak vyrovnal české maximum), páté místo v Řecku. Cesta za úspěchem byla podepřena velmi dobrou taktikou, založenou na trpělivosti a vyhodnocení situace v dané chvíli. A jak se Prokop uvedl právě na Akropolis rallye?

PRVNÍ ETAPA

Do závodu vstoupili jihlavský pilot Martin Prokop a telčský navigátor čtvrtečním osmým místem. V pokračující první etapě se snažili Ford Fiesta RS WRC šetřit, což na delší dobu znamenalo pád na deváté místo. Jenže potom měli problémy Estonec Tänak (poškodil zavěšení zadního kola), potom opustil trať na několik minut Nor Östberg a Belgičan Neuvill doplatil na poškozenou poloosu. Český tým byl rázem šestý.

„Protože zdejší tratě celkem dobře znám, bylo naším cílem pro první etapu předvádět spíše bezpečnou než bezhlavě dravou jízdu a pokud možno pošetřit auto na sobotu, kterou zde všichni považují za nejtěžší den celé rallye. Erzety jsou hodně rozbité samozřejmě všude a auto dostalo pořádně zabrat, ale sobota bude prostě nejvíc. Proto jsme nejeli bezhlavě, ale spíše se snažili kontrolovat naši pozici a neprovést něco s autem. Měl jsem nějaký problém s řazením, ale naštěstí nás to nestálo moc času.

DRUHÁ ETAPA

Prach, velké nebezpečné kameny, to byla velká úskalí sobotní druhé etapy. Prostě závodníci a jejich vozy se museli popasovat na tratích s jedněmi z nejextrémnějších podmínek v seriálu mistrovství světa. Češi udrželi výborným taktickým výkonem šestou příčku. Sice se před ně dostal Nor Östberg, ale vydělali na odstoupení Rusa Novikova, jenž odstoupil kvůli potížím s vodní pumpou.

„Na trati byly obrovské kameny, často to bylo na hranici sjízdnosti, takže jsme po domluvě s manažerem týmu zvolili na některých úsecích taktiku „přežití" a dokončení etapy s provozuschopným vozem. Vše samozřejmě s vědomím dvou rychlých posádek jen několik vteřin za námi. Ke všemu se na odpolední sekci přidal velice silný déšť, což podmínky učinilo ještě těžšími. Všichni jezdci z předních pozic, včetně nás, zvolili na odpoledne zcela nevhodné tvrdé pneumatiky, čímž bylo vše ještě ztíženo. Prostě jsme pluli po erzetách od strany ke straně…," ušklíbne si při vzpomínce Prokop.

TŘETÍ ETAPA

Pilot Czech Frod National Teamu Martin Prokop navázal v Řecku na šňůru kvalitních výsledků z předchozích čtyř závodů MS, na kterých startoval, když spolu s navigátorem Zdeňkem Hrůzou dokončili tuto náročnou šotolinovou soutěž na pátém místě. Po senzačním čtvrtém místě z Rallye Argentina se jim dostalo dalšího přídělu hodnotných bodů do celkové klasifikace MS, kde figurují na sedmé pozici. Tak zněla fleš zpráva krátce po skončení závodu.

„Naším plánem bylo jet na jistotu, protože bezhlavý hon za do té doby pátým Madsem Östbergem by mohl skončit havárií v poslední den rallye a byli bychom úplně bez bodů. Podle mě si snad někteří jezdci řekli ráno něco ve stylu „hurá, přežili jsme sobotu, teď jsme nesmrtelní a letíme". Nasser (All- Attyiah) se pustil za Mikkelsenem a Petter (Solberg – pozn. autora) za Loëbem a byly z toho dvě havárky. Díky tomu bylo vymalováno a čelo to jen dováželo do cíle," popisuje průběh nedělní etapy Martin Prokop.

Před Prokopem je nyní dvouměsíční pauza, dalšího závodu se zúčastní na konci července ve Finsku.