Jihlavský jezdec Martin Prokop kdysi proslul výrokem: „Věnec, nebo kotrmelec." Ačkoli nyní ve startovní poli vozů se specifikací WRC platí spíš za spolehlivého jezdce než střelce, v Portugalské rallye se dočkal velkých veletočů.

Konec dobrý, všechno dobré, Martin Prokop veze z Portugalska body za sedmé místo. Soutěž na Pyrenejském poloostrově začal pro českou posádku Jipocar Czech National Team dobře, po první polovině byl dokonce šestý, ale před poslední etapou figuroval až na konci první desítky. Mohla za to porucha zadního diferenciálu, a dvě rychlostní zkoušky tak musel absolvovat pouze s náhonem na přední nápravu.

Vrásky na čele mu udělal i fakt, že na první dvě ranní rychlostní zkoušky (22 a 52 km) měl k dispozici pouze jedinou sadu dobrých pneumatik na šotolinu. Opar nejistoty se však začal brzy rozplývat a hned během prvního testu se posunul na osmé místo.

„Nechtěli jsme nechat nikoho na pochybách, že desáté místo si nezasloužíme a máme na víc. Proto jsem hned na první zkoušce zasportoval a splnil náš plán pro nedělní etapu. Další posun vzhůru už byl kvůli značným odstupům bohužel nereálný, koncentroval jsem se tedy na udržení osmého místa. S ubývajícím vzorkem na gumách to bylo ale těžší, a tak poslední erzeta celé rallye byl pořádný očistec," s úlevou tvrdil po závodě Prokop.

„Kontrola trakce byla hodně špatná, dokonce jsem asi kilometr před cílem auto přetočil, odrazil se od skaliska a skončil mimo trať mezi stromky. Stálo nás to nějaký čas, dostat se zpět, ale na konečný výsledek to už naštěstí nemělo vliv. Do cíle jsme dorazili na úplně oholených gumách, které připomínaly spíše okruhový slick. Nakonec nám ale odpolední technické potíže Holanďana Kuiperse přihrály sedmé místo v konečném pořadí. Rallyová štěstěna se nám tedy ukázala ve všech podobách," popisuje jediný český zástupce v kategorii WRC.

Podle jeho slov ho portugalský závod bavil a hodnotí ho jako vydařený. „Dokud mne i Poláka Kosciuszka nezradila technika, pěkně jsme se přetahovali o vteřiny, byl to náš soukromý souboj na stejné značce pneumatik, protože jiné srovnání je bohužel trochu složitější."

Manažer Quirin Müller prozrazuje další plány Jipocar Czech National Týmu: „Nyní nám začínají hektické přípravy na Rallye Argentina, která startuje již za necelé tři týdny. Ještě v Portugalsku jsme demontovali motor a poslali jej na repasi do Anglie. V pondělí musí být naloženo na letecký transport do Argentiny. S jedním autem to je prostě vypjaté. Ve čtvrtek dopoledne ještě přivítáme deset fanoušků na exkurzi do dílen a setkání s Martinem, takže to nebude rozhodně žádná nuda." A jak hodnotí dosavadní průběh sezony i portugalskou misi?

„Máme další dobré body pro Martina i do soutěže týmů, třetí sedmé místo v této sezoně. Já jsem celkově spokojen. Martin dokazuje, že když je to nutné, zajede to, co je potřeba, jako například v neděli ráno. Jinak podává konzistentní výkon a nepouští se bezhlavě za hranu rizika. Jsem rád, že jede i hlavou a myslí na celou sezonu dopředu a nevidí jen konec jedné rychlostní zkoušky."

Dalším podnikem mistrovství světa je šotolinová Rally Argentina, která se uskuteční v termínu od 2. do 5. května.Na této soutěži zaznamenal Martin Prokop minulý rok čtvrtým místem historicky nejlepší výsledek českého jezdce v závodě mistrovství světa.