S novou dávkou energie a entuziasmu vstupoval Martin Prokop do Polské rallye. Vzhledem ke geografické blízkosti ji může označit jako domácí závod, navíc se mu zde dostává velké podpory diváků. Velké množství jich pak přijelo i z Čech. I proto chtěl jihlavský pilot dosáhnout na lepší než desátou příčku.

Popáté v řadě však bodoval, a proto tým nakonec bral jeho výkon s povděkem. „Dlouhou a náročnou soutěž máme za sebou sice s jediným bodem, ale buďme za něj rádi. Konkurence je veliká a výkonnostně se stále dynamicky posouvá kupředu. I my jako soukromý tým nepřešlapujeme na místě a Martin se ve srovnání s minulými roky závodnicky výrazně zlepšil, ale prosazovat se mezi tovární jezdce a brát jim body za umístění v top 10 není nic jednoduchého," uvedl manažer týmu Quirin Müller.

Prokop žehral zejména na páteční rychlostní testy, vůbec se mu nepovedly dvě erzety v Lotyšsku, kam si Polská rallye na chvilku „odskočila". V praxi si ověřil, že každý závod je jiný, a to platí i na šotolině, kde v posledních týdnech a měsících udělal velký progres.

„Extrémně rychlá šotolinová soutěž tady v Polsku byla zcela odlišná od pomalejší Sardinie, kde jsme se dokázali zlepšit v technice a posunout se kupředu. Je vidět, že musíme pracovat na rychlosti a použít některé poznatky odsud třeba pro finskou rallye, která nás čeká za měsíc. Já musím dát dohromady také bolavá záda, protože to je nyní můj velký hendikep, který mě omezuje a vadí nejen fyzicky, ale i psychicky," posteskl si Prokop.

Spokojený byl s druhou polovinou závodu, kdy se dokázal posunout z třináctého místa průběžného pořadí na konečné desáté. Posádka Fordu Fiesty WRC v barvách Jipocar Czech National Teamu musela zvládnout čtrnáct rychlostních zkoušek s 211 ostrými kilometry.

„Na sobotní etapu jsme zvolili dobré nastavení a den pro nás začal celkem dobře. Již během dopoledne se nám podařil posun do první desítky, k čemuž sice přispěly výpadky soupeřů, ale ani nám se nevyhnuly technické potíže, a dokonce jsme byli blízko k odstoupení ze závodu, když se nám zcela rozpadlo uchycení zadního tlumiče k těhlici a kolo se několik rychlostních zkoušek pohybovalo na volno a mohlo kdykoliv upadnout," zavzpomínal Martin Prokop na velmi nepříjemný krizový okamžik.

Vpřed ho však hnali fanoušci, a tak závodil i pro ně. „Doufám, že jsme alespoň trochu potěšili české fanoušky, kteří se k tratím rychlostních zkoušek nebo do servisní zóny vydali. Jejich přítomnost a desítky českých vlajek mě hodně těší," dodal Prokop.