V absolutní klasifikaci mistrovství Evropy automobilů v závodech do vrchu skončil devátý, k tomu mu pomohlo hlavně třetí místo v chorvatském Buzetu, v domácím šampionátu potom bral třetí pozici.

 

Trať byla mokrá

Loňský titul v českém seriálu sice neobhájil, ale to bylo způsobeno hlavně faktem, že ho neabsolvoval celý.
 
Loni Svoboda v Buzetu dokonce vyhrál, což bylo jeho první absolutní vítězství v závodech kontinentálního mistrovství.
 
Tehdy se ale celý závod jel na mokré trati, což znevýhodnilo jeho soupeře na silnějších třílitrových formulích, a Svoboda je tehdy deklasoval rozdílem třídy.
 

Ústup se nekonal

Svoboda oproti loňskému roku ze svých výkonů trochu slevil, přesto sezonu hodnotí jako povedenou.
 
„Loni se jelo několik závodů na vodě a jejich výsledky mi velmi pomohly dostat se v bodování tak vysoko. Letos to bylo nepoměrně těžší, ale pro mne je velkým uspokojením to, jak funguje auto,“ pochvaluje si pelhřimovský vrchař.
 
Toho těší i další dílčí úspěchy. „Ve všech závodech jsem se oproti loňsku zrychlil a na několika evropských závodech jsem stanovil traťový rekord dvoulitrů,“ připomíná.
 
V obou šampionátech s přehledem kraloval právě ve třídě dvoulitrů. Jenže ta není v rámci obou šampionátů hodnocena. I to je jeden z důvodů, proč vážně uvažuje o přechodu mezi třílitry, protože jezdecky má ambice na boj o příčky nejvyšší.
 
„Je pravda, že můj start s třílitrem je velkou výzvou, ale je to také o rozpočtu. V každém případě bych nerad odešel z vyzkoušené Dallary k něčemu novému bez jakýchkoliv zkušeností s novým autem,“ říká Svoboda.
 
Svému vozu by věřil i mezi silnější konkurencí. „Naše nastavení podvozků dokáže Dallaru zrychlit na takovou úroveň, že boj ve skupině s třílitry není tak úplně nemožný. Vše se také odvíjí od toho, jaké technické předpisy nás čekají pro příští rok,“ vysvětluje třiačtyřicetiletý závodník.
 
Konečné rozhodnutí pro rok 2008 je však zatím ve hvězdách.