„Objevila se příležitost se vrátit v roli jezdce, tak jsem to zkusil. A jistil jsem, že mě to baví snad ještě víc než navigování," říká závodník, který letos stál spolu se spolujezdcem Pavlem Vaculíkem již třikrát na stupních vítězů v silně obsazených mezinárodních soutěžích dálkových rallye. „Letošní plán byl najezdit co nejvíc kilometrů a učit se. To, že jsou hned takové výsledky, je pro nás malý zázrak a velká čest," vysvětluje pilot.

Dvouleté závodnické prázdniny si Ouředníček naordinoval poté, co v roce 2011 získal po Zapletalově boku čtvrté místo v seriálu mistrovství světa cross county rallye. Tehdy měla posádka, která utrpěla na dakarské rallye v roce 2010 vážná poranění páteře, opět namířeno na nejtěžší soutěž světa, ale tyto plány zhatil devastující náraz nepozorného soupeře do jejich BMW na rallye v Egyptě.

„Dakar 2012 jsme proto jeli kamionem jen jako podpora Poláka Adama Malysze. Pak jsem si už ale potřeboval odpočinout, věnovat se rodině i firmě," vysvětlil Ouředníček, jehož hlavní profesí je prodej hudebnin, zvukové techniky nebo třeba ozvučování sportovních a kulturních akcí.

Letošní comeback do světa velkých soutěží se koná opět v režii týmu Offroadsport, který má základnu v Dřevohosticích na Hané. Hlavní postavou stáje je Ouředníčkův někdejší soutěžní parťák Miroslav Zapletal, zpod jehož rukou v posledních letech vyjíždějí do světa originální závodní speciály Hummer H3 Evo. Sám Zapletal vyrazil letos do série mistrovství světa s již sedmou vývojovou řadou tohoto stroje, Tomáš Ouředníček se vydal do premiérové sezony za volantem ve starším prověřeném Hummeru s bezmála čtyřlitrovým šestiválcem Toyota pod kapotou.

Ostrý křest si nová posádka odbyla hned zkraje sezony v Polsku. „Tam to ale vůbec nedopadlo, auto jsem rozbil hned po několika stech metrech," popsal první nezdar pilot. Ale chuť si však spravil hned v dubnu v maďarském Szolnoku, kde posádka Ouředníček Vaculík sbírala trofeje v úvodním závodě letošní série Mistrovství středoevropské zóny FIA za čtvrté místo celkově a triumf v kategorii „malých" benzinových motorů.

Druhý závod středoevropské zóny se jel na začátku května pod názvem Baja Carpathia v polském městě Stalowa Wola. Zde tým Offroadsport postavil mezi šedesát účastníků dva vozy, jednička týmu Miroslav Zapletal zde obsadila vzdor sníženému výkonu jeho BMW X3 druhé místo. „My jsme skončili pátí a třetí v kategorii malých benzinových motorů. To byl v tak silné konkurenci a v těžkém písku výsledek nad očekávání. Pavel skvěle navigoval a auto jelo perfektně. Já jsem je sice trochu po výskoku opřel o strom, ale vůz se naštěstí poškodil jen lehce a mohli jsme pokračovat v plném tempu," komentoval pilot.

Dlouhé skoky charakterizovaly i další, zatím poslední zářez nové posádky. Tím byl o druhém květnovém víkendu závod maďarského šampionátu v cross country rallye RiverSide Baja, který se jel v okolí letoviska Bükfürdö. „Tam jsme jeli unikátní kombinaci cross country rallye a sprint rallye a bylo to dost dramatické," komentoval Ouředníček.

Při útoku ze sedmého místa si pilot připsal jeden „nechtěný megaskok" a též si zabalancoval na dvou kolech. „Pro diváky to mohlo být atraktivní, ale pro nás to byly horké chvilky. Hlavní ale bylo, že jsme na rychlé šotolině dokázali držet krok se špičkou a v blátivém terénu jsme pak porazili i maďarského mistra Erika Kordu," popsal pilot.

Kromě celkově pátého místa a trofeje za první místo v kategorii si podle svých slov z Maďarska přivezli i řadu cenných zkušeností a hlavně životní fotografii svého vozu na dvou kolech.

„Výsledky jsou příjemné, ale pořád platí, že se letos musíme hlavně učit," uzavřel Tomáš Ouředníček.