Závodilo se podruhé na Vysočině, tentokrát na 2900 metrů dlouhé, divácky velmi atraktivní trati mezi obcemi Vír a Bystřice nad Pernštejnem, která byla v loňském roce po 11 letech znovuobnovena. Svým charakterem nabídla velice rychlé, ale i technické pasáže, průměrná rychlost nejrychlejších vozů zde dosahovala hodnoty 120 kilometrů za hodinu.

"I přes nepřízeň počasí bylo startovní pole, které čítalo téměř sto speciálů z pěti evropských zemí, velmi rozmanité a lákavé," řekla tisková mluvčí závodu Eva Čepičková.

Sobotní výsledky ovlivnil nepřežitý déšť, jenž zamíchal i pořadím jezdců a měl na svědomí i několik havárií a časových zdržení. V neděli se počasí umoudřilo, nepršelo, ale teplota zdaleka nedosahovala hodnot z loňského roku.

"Skvěle se vedlo nedvědickému Radku Kolbábkovi, který v sobotu na mokru dosáhl 3. místa v absolutním pořadí, a stal se tak nejrychlejším českým jezdcem víkendu. V druhé sobotní jízdě zrychlil a zajel dokonce druhý nejrychlejší čas, avšak v součtu časů obou jízd mu na 2. Wilhelma Philippa (Německo) chyběly 3 desetiny sekundy," sdělila Čepičková.

V neděli na suché trati Kolbábek ještě zrychlil a po kolizi Christiana Ferstla (Rakousko) si vyjel 2. místo v absolutních výsledcích. V kategorii E1+2000/4WD se umístil v sobotu i v neděli na nejvyšší říčce.

"Bonusem navíc pak bylo zlepšení osobního rekordu na této trati a také nový traťový rekord pro uzavřené vozy. A to za nesrovnatelně horších klimatických podmínek než v loňském roce," dodala tisková mluvčí závodu.