Mezi všemi závodními týmy pochopitelně nastala obrovská panika. „Už to vypadalo, že těsně před závodem nastávají opravdu závažné komplikace,“ vypráví pilot z Velkého Meziříčí Tomáš Ouředníček, který si ale mohl oddechnout: „„Přátelé, tak dnes (v pondělí – pozn. autora) se nám náš dakarský sen příštího roku znovu narodil!“

V důsledku překotných událostí se rázem v ohrožení ocitl celý tým, který před pár týdny úspěšně dopravil svou techniku do přístavu v Marseille. Odtud byla lodí odpravena do Saúdské Arábie a s ní se Ouředníček se svým navigátorem Davidem Křípalem (snad) opět uvidí již na konci prosince.

Tím však problémy nekončí. Nejistota do poslední chvíle panuje ohledně testů na Covid celého týmu. „Není úplně jednoduché se nechat otestovat PCR testem. Objednat si termín, který odpovídá dakarskému požadavku (maximálně 72 hodin před odletem), je o vánočních svátcích prostě problém. Většina soukromých laboratoří zkrátka zavřela a ty nemocniční jsou beznadějně obsazeny,“ líčí Ouředníček.

Existovala i varianta vyjet na testy do Vídně nebo Bratislavy, ale nejevila se příliš reálně. „Po třech beznadějných dnech a spoustě přemlouvání jsme nakonec nalezli řešení. Tak doufejme, že naše dobrovolná karanténa nám bude fungovat a na Štěpána budeme mít všichni negativní test.“

Tím ale celá mašinerie se jménem Covid-19 nekončí. „Po příletu do Saúdské Arábie musí celý tým do další karantény, tentokrát dvoudenní, a teprve po následném saúdském PCR testu s negativním nálezem, může tým v přístavu svoji techniku vyzvednout. Poté jsou na řadě testování techniky a technické přejímky,“ doplňuje třebíčský kopilot David Křípal. Opravdu platí slova ředitele Dakaru Davida Castery: „Každý, kdo se opravdu za těchto podmínek dokáže postavit na start, je hrdina.“