Se závodním speciálem Ford Ranger Dakar a doprovodným vozem Ford Fun Mover se včera mohli seznámit fanoušci posádky South Racing CE ve Velkém Meziříčí.

„Jsme až překvapení, jaký byl o to zájem. Spektrum příchozích bylo široké: od našich dlouhodobých fanoušků, kteří nás dobře znají, přes odbornost i normální návštěvníky, kteří se chtěli s námi a autem vyfotit. Všichni nám slibovali, že nám budou moc fandit,“ těšilo pilota Tomáše Ouředníka.

Ten se chystá již na svůj druhý start na nejslavnějším motoristickém závodě coby pilot, premiéru zažil před dvěma roky. „Dakar má zvláštní kouzlo. V polovině závodu si říkáte: ‚Co tady vlastně dělám?‘ Myšlenky zabalit to jsou hodně silné. Jenže s blížícím se cílem roste radost. Po závodě se zařeknete, že už to nikdy neabsolvujete, jenže po týdnu přemýšlíte o návratu,“ popisuje pochody Ouředníček.

Při premiéře řídil vůz hammer, to už je pro něj ale minulost. „Nikdy. Dakar nejde jet s malým motorem. V horách to nejede. Teď máme pětilitr s osmiválcem, který má nádherný zvuk. Já jsem byl zvukař, takže to můžu posoudit. Auto s tak nádherným hlasem nemůže jet špatně,“ směje se.

Změna bude také na postu navigátora, Pavla Vaculíka střídá třebíčský rodák David Křípal. „Navigačně to bude hodně těžké, ale já se nebojím, protože budu mít Davida,“ tvrdí Ouředníček.

„Pro mě to byla obrovská náhoda a Tomášovi děkuji za velkou příležitost. Bylo to osudové setkání a já doufám, že nám to bude klapat,“ přidává se Křípal.

Prý ho nerozhodí ani případné vyhrabávání auta zapadnutého v duně. „Už to máme natrénované z Maroka. Příjemné to není, ale když se to stane, tak jde všechno stranou. Není čas na nic myslet a nevnímám to,“ usmívá se Křípal.

Posádka South Racing CE si vůz převezme 2. ledna, Dakar začíná v peruánské metropoli o čtyři dny později a cíl spatří, doufejme, v argentinské Cordobě za další dva týdny.