„Mým nejoblíbenějším modelem je Kyosho. Má dvourychlostní převodovku, kotoučové brzdy, spalovací motor, diferenciály na obou nápravách, kapalinové tlumiče. V podstatě je to klasické auto 4x4,“ prozradil svého favorita pořadatel soutěže Jaroslav Neubauer.

Sám se také jako velký fanda rádiem řízených modelů závodů zúčastnil a to spolu se synem Jaroslavem. Závody v Radešíně patří do seriálu závodů mistrovství České republiky.

Ročně se uskuteční dvanáct klání, která mají přesná pravidla. Nechybí trénink, kvalifikační rozjížďky, semifinálové a finálové jízdy. Stejně jako u skutečných automobilových závodů musí majitelé modelů se svými miláčky zajíždět do depa a tankovat. Palivo totiž vydrží v modelu pouhých pět minut. Velkou pozornost prý musí věnovat také správné volbě pneumatik.

Potvrdili to i bratři Grochové, trojnásobní mistři České republiky v jízdě za motorovými vodiči, kteří se „na stará kolena“ začali věnovat právě rádiem řízeným modelům aut. „Manželky to snáší špatně, ale říkáme jim, že je to lepší než chodit do hospody,“ smál se mladší z bratrů Jiří Groch.

A jak se klání, kterého se účastnilo pětatřicet závodníků, líbilo divákům? „Je to super, sice jsem ženská, ale moc se mi to líbí. Syn má o modely taky zájem, tak si říkám, že je to lepší, než kdyby se někde potloukal,“ zhodnotila závody jedna z přihlížejících divaček.