Zdroj: DENÍK/ Hana Jakubcová
Trať do Jemnice a silnici do Vranína v zahrádkářské kolonii překlenuje mostní estakáda. Barva surového betonu je definitivní. Zhotovitel bude držet na kvalitu mostu pět let záruku. Kvůli podjezdné výšce vlaku je tu mostovka o něco vyšší než jinde.
Zdroj: DENÍK/ Hana Jakubcová
Dělníci dodělávají takzvaný dilatační závěr. Jde o místo, kde se stýká mostovka se silnicí v terénu. Konstrukčně složitý předěl slouží k tomu, aby půl kilometru dlouhý most mohl „pracovat“ při výkyvech okolní teploty.
Zdroj: DENÍK/ Hana Jakubcová
Půl kilometru dlouhá mostní estakáda překonává silnici i železnici. Vyrostla v trvale podmáčeném území nedaleko výpadovky na Vranín, rybníků a řeky Rokytky. Má dvanáct polí a bez daně taková stavba vyjde na 200 milionů.
Zdroj: DENÍK/ Hana Jakubcová
BIOKORIDOR. Prostor pod mostem přes bývalý mlýnský náhon bude sloužit rovněž pro průchod zvířat. Štěrk postupně zaroste trávou a rákosím.
Zdroj: DENÍK/ Hana Jakubcová
Stavba protihlukové stěny.
Zdroj: DENÍK/ Hana Jakubcová
ROVINKA OD BUDĚJOVIC K LAŽÍNKÁM. Definitivní asfaltový koberec, který zhotovitel brzy položí, bude z materiálu, jenž dlouhodobě odolá těžké tranzitní dopravě. Neměly by se v něm hned vyjíždět nepříjemné koleje.
Zdroj: DENÍK/ Hana Jakubcová