Přijďte na velkomeziříčský Den s Deníkem. U Penny Marektu ve 14 hodin.

„Hluk se přenáší na celou severní polovinu města, směrem k Třebíči,“ potvrdil starosta František Bradáč.

O řešení se radnice snaží už léta. „Protihlukové stěny na dálnici v místech, kde prochází městem, nám slibovalo už několik ministrů, snad se konečně dočkáme,“ zadoufal starosta. „U nás je to hučení aut slyšet hlavně večer nebo brzy ráno. A to je dům od dálnice vzdálený přibližně sedm set metrů,“ řekla jedna z obyvatelek Meziříčí Marie Novotná.

„Hluk nesmírně obtěžuje celé město,“ potvrdila další dotázaná Marie Tománková. Protihlukové bariéry musí na dálnici umístit Ředitelství silnic a dálnic, které je jejím vlastníkem. Město o tento krok může pouze žádat.

Podle informací z ministerstva dopravy už Meziříčským svítá naděje. „V rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury pro letošní rok protihlukové stěny na D1 u Velkého Meziříčí nejsou. Jsou však v databázi připravovaných projektů pro rok 2008. O rozpočtu Fondu pro příští rok a tedy i o realizaci projektů, se bude rozhodovat letos v srpnu,“ vysvětlil mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

O tom, zda se zbaví nepříjemného hluku nebo zda bude protihlukovými stěnami alespoň omezen, se tedy lidé z Velkého Meziříčí dozvědí na konci prázdnin.

 

Co je Státní fond dopravní infrastruktury

Je právnickou osobou, která je podřízena ministerstvu dopravy. Má na starosti rozvoj, výstavbu a modernizaci silnic a dálnic, železničních dopravních cest a vnitrozemských vodních cest. Kromě vlastního financování výstavby a údržby Fond dále poskytuje příspěvky na průzkumné a projektové práce, studijní a expertní činnosti zaměřené na dopravní infrastrukturu.