Učíme on-line i výchovy k občanství a výchovy ke zdraví, další „výchovy“ jsou realizovány formou zadávání distančních úkolů a dlouhodobějších projektů. A vzhledem k aktuální epidemické situaci se právě výchova ke zdraví jeví jako velmi významný aspekt vzdělávání. Věnujeme se s dětmi správné hygieně, vysvětlujeme důležitosti tělesného pohybu a udržování dobré kondice praktickou formou, kdy žáci plní zadávané úkoly ve venkovním prostředí, motivujeme je k pozitivním aktivitám, které je mohou vést k psychické pohodě. Nutno říci, že úkoly jsou vždy dobrovolné. Ovšem málokdy se stane, že by je někdo nesplnil.
Tématem, které děti velmi zajímá a přistupují k němu s nadšením, je racionální strava. A nejednou se zapojí i rodiče. Doma společně sestavují jídelníčky dle zásad zdravé výživy, přemýšlí nad tím, co jí, fotí svoje pokrmy a sdílí je se spolužáky. Zkoušejí si zdravé jídlo sami připravit. V on-line hodinách potom o jídle a pití diskutujeme a řešíme je z výživového hlediska. Děti si vyměňují zkušenosti a často i ověřené recepty.
Prostě nás to baví.
Martina Růžičková, Základní škola na Palachově ulici ve Žďáře nad Sázavou