Na propagaci českého módního průmyslu se rovněž podílela Aranka Slavíková a prostor pro prezentaci svého umění dostali i vybraní čeští skláři. Neznamená to však, že sklo a móda byly během akce striktně odděleny. Sama návrhářka totiž již jistou dobu se sklářskými firmami, jako je kupříkladu Preciosa či Moser, spolupracuje. Sklářská tvorba tak v podobě skleněných špulek Preciosa či skleněných „náhrdelníků“ Moser zdobila její modelky a dodávala tak Beatiným modelům ještě větší nadčasovost a originalitu.

Přehlídka Beaty Rajské byla na programu bombajského Fashion Weeku ihned v zahajovací podvečer a sklidila ohromný úspěch. Kolekce získávala neskutečně pozitivní ohlasy nejen po celou dobu trvání akce, ale i nyní, když se již návrhářka nachází zpět v České republice. Pomyslnou třešničkou na dortu byla během přehlídky Miss Universe India 2020 Adline Castelino, která na molo vynesla návrhářčin závěrečný model a strhla tak doslova lavinu obdivných komentářů a příspěvků, které v tu ránu zaplavily sociální sítě.

Ze žďárského ateliéru je výrobna roušek

Akce byla plná vážených hostů. Předním hostem Fashion Weeku tak byl i velvyslanec pro Českou republiku Ing. Milan Hovorka s manželkou a honorární konzulka pro Českou republiku Rashmi Jolly. Bohužel ale i na tak prestižní události naplněné energií a významnými osobnosti, se začal krátce po příjezdu do Indie podepisovat zub aktuálního dění právě v České republice.

Beata Rajská proto neváhala a již před návratem domů se spojila s kolegyněmi ze svého ateliéru ve Žďáře nad Sázavou. Po pár telefonátech a odhodlání celého týmu švadlen se zrodila výroba roušek, kterou nyní Beata Rajská koordinuje z dobrovolné karantény, jež tráví v Praze. I když tedy aktuálně život v butiku Beaty Rajské právě v Praze utichl, v módním ateliéru ve Žďáře je stále živo. A výroba roušek v ateliéru nijak nepolevuje ani během víkendu a pod jehlami šicích strojů jsou do roušek přetvářeny primárně látky z certifikované bio bavlny vzhledem k jejich funkčnosti. Do této kategorie spadají například i její látky od Armani nebo Dolce & Gabbana.

Sama návrhářka věří, že společnými silami tuto nejistou dobu překonáme a budeme se poté moci všichni společně opět potkávat nejen v pražských ulicích.

Růžena Michalíčková