PKP Intercity provozuje dálkovou osobní dopravu, české lokomotivy hodlá využívat především pro lehký posun v depech a odtavných stanicích. „Nasazeny by měly být v důležitých železničních uzlech Varšava, Gdaňsk, Wroclaw, Katowice a Krakow,“ dodal mluvčí CZ Loko Zdeněk Zuntych s tím, že společnost do Polska exportuje deset lokomotiv typu EffiShinter 300 na základě už uzavřené kupní smlouvy do dvou let.

Téměř dvě stě nových bytů má v nejbližší době vyrůst v Polné. A nebudou na jednom místě, stavět se bude ve třech lokalitách.
Téměř dvě stě bytů. Polná se výrazně rozroste, přibudou i pracovní místa

Polsko je pro CZ Loko trhem s velkou perspektivou. „Zdejší ekonomika je největší ve střední Evropě a v posledních letech výrazně rostla. Lokomotivní park čeká velká obnova a postupně se bude dynamicky vyvíjet. Jsme si ale vědomi i místní silné konkurence a nebráníme se ani jakékoliv spolupráci s místními subjekty,“ uvedl Roman Stříž, předseda představenstva dceřiné společnosti CZ Loko Polska.

Dle společnosti mají velkou šanci uspět na polském trhu i moderní čtyřnápravové EffiShuntery 1000 a DualShuntery 2000 s duálním pohonem kombinujícím spalovací motor a elektrickou trakci.