Pod kapotou nové Škody Superb se vždy budou nalézat čtyřválce. Novým základním motorem pro model Superb se stává zážehový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW(150 k). Má mild-hybridní technologii spočívající ve využití 48V řemenem poháněného startér-generátoru a 48V lithium-iontové baterie.

Energie získaná při rekuperaci, která částečně nahrazuje brzdění, může pomoci spalovacímu motoru elektrickým boostem nebo umožnit Superbu plachtit se zcela vypnutým motorem.

Zájemci o silnější benzinový agregát můžou zvolit přeplňovaný dvoulitr s výkonem buď 204 nebo až 265 koní. Tato nejsilnější varianta je spojena s pohonem všech kol.

Interiér je odlišný od toho, který je v novém Kodiaqu
Detaily nového Superbu: Dojem kazí jen vyčnívající rohy přístrojového štítu

Dva naftové motory 2,0 TDI mají výkon 110 kW (150 k) a 142 kW (193 k). Poslední jmenovaný je opět standardně dodáván s pohonem 4x4. Hodnoty spotřeby ještě Škoda neudává. Zákazníci se je ale dozví současně se zveřejněním cen.

Řidič bude v Superbu už navždy osvobozený od manuálního řazení. Všechny spalovací motory jsou standardně spojeny se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Výjimkou je plug-in hybrid, u něhož je použit šestistupňový automat.

  • Prohédněte si detaily nové Škody Superb v naší fotogalerii:

Kombi také s bezemisním provozem

Tato motorizace bude ale vyhrazena pouze karosářské verzi kombi. Jedná se o novou generaci systému vyvinutého v koncernu Volkswagen.

Základem je motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW(150 k). Společně s elektromotorem poskytuje systémový výkon 150 kW (204 k). Výkon je přenášen na přední kola. Nová vysokonapěťová baterie s celkovou brutto kapacitou 25,7 kWh je přibližně dvakrát větší než její předchůdce a umožňuje dojezd na čistě elektrický pohon více než 100 km v režimu WLTP.

VOS.
KVÍZ: Vyznáte se ve škodovkách? I slavné modely přesně určí jen málokdo

Díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 11 kW v domácích wallboxech a nabíjecích místech střídavého proudu lze baterii dobít z 0 % na 100 % za 2,5 hodiny. Nabíjení na veřejných rychlonabíjecích stanicích stejnosměrného proudu je ještě rychlejší. Díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 50 kW může trvat nabití baterie z 10 % na 80 %  25 minut. Energie se obnovuje také při brzdění.

Infotainment modelu Superb Combi iV je vybaven speciálními funkcemi pro přesnou lokalizaci nabíjecích stanic; v budoucnu bude podporovat také funkci Plug & Charge. Ta už zbavuje uživatele nutnosti přikládat k dobíjecí stanici příslušný čip nebo kartu. Dobíjení začne automaticky hned po připojení kabelu k autu.