Premiéra proběhla v bývalé podzemní stanici metra v Berlíně za účasti médií z celého světa i významných představitelů Škoda Auto. V dnešní době patřící vozům SUV má Kodiaq pro značku klíčový význam, což koneckonců dokazuje obliba jeho první generace.

„První Kodiaq se prodal v množství více než 800 tisíc kusů a dostali jsme za něj více než 40 mezinárodních ocenění, což předčilo všechna naše očekávání,“ uvedl František Drábek, vedoucí produktové řady Compact ve Škoda Auto a dodal, že výrobní linky jsou i sedm let po zahájení výroby stále plné. Přestože nově bude Kodiaq dostupný i jako plug-in hybrid, který dojede na elektřinu až 100 kilometrů, zůstanou v nabídce i spalovací motory, a to jak benzinové, tak naftové.

„Přestože v současnosti vyvíjíme pět elektrických modelů, cítíme jako svou odpovědnost dát zákazníkům dostatečnou šíři volby,“ vysvětlil Klaus Zellmer, předseda představenstva Škoda Auto. „V nabídce tedy zůstává pohon na přední i na všechna kola, stejně jako různé motorizace."

Honda CR-V v nové generaci během testů v Portu
Ještě výraznější rodinný charakter: První svezení s novou Hondou CR-V

Kodiaq je kvintesencí filosofie automobilky, do níž patří rodinné zaměření, aktivní životní styl a důraz na praktičnost. Přestože se podobně jako spousta modelů jiných značek posunuje na žebříčku pomyslného luxusu zase o něco výš, dá se očekávat, že parametry jako prostornost, uživatelská přívětivost či spotřeba budou pro zákazníky stále vysoko na žebříčku priorit.

Otočné ovladače hvězdou večera

I kvůli tomu se Kodiaq nevydal cestou dalšího „uklízení“ interiéru od klasických fyzických ovladačů. Podle Floriana Weymara, vedoucího řízení kvality, si zákazníci škodovky zakládají na tom, aby měli k dispozici kromě dotekových ovladačů i ty haptické. V kabině Kodiaqu tak zůstává panel klimatizace se třemi velkými kolečky nazvanými Smart Dials. Podobně jako například v modelech Land Roveru je v nich sdruženo několik funkcí, kromě nastavování teploty v kabině třeba i výhřev sedaček, hlasitost audia nebo jízdní režimy. Právě tento detail si během akce vysloužil největší pozornost a stal se také snad nejčastěji zmiňovanou novinkou v článcích a na sociálních sítích.

Volvo EX30 poprvé v Česku. Je stylové, rychlé a téměř nejlevnější na trhu

Ze starých pořádků se dále zachovala páčka tempomatu vlevo pod volantem. Umístění naopak změnila řadicí páka, která se nastěhovala vpravo pod volant, podobně jako třeba v nových modelech Volkswagenu, a tlačítko elektronické parkovací brzdy, přesunuté k ovladačům světel nalevo od volantu.

Evoluce v designu

Díky zmíněným přesunům se uvolnil středový tunel v kabině, který je nyní k dispozici posádce jako odkládací prostory. Na sedačky si stále můžete objednat pravou kůži (ta je dle zástupců automobilky získávána udržitelným způsobem), ale také strukturovanou vlněnou textilii, která je stejně efektní jako příjemná na dotek. Všechny, kteří neholdují velkým lesklým plochám, potěší, že jich v interiéru citelně ubylo, prostor naopak dostaly materiály matné a decentní.

MG představilo v Praze s číselným označením 5
Čínská značka MG přiváží na český trh elektrické kombi. Kufr MG5 ale neohromí

Vnější design neprodělal žádnou revoluci, pomocí jemných změn však dosáhl moderního a zároveň nadčasového vzhledu, který se bude jen pomalu okoukávat. Kodiaq je prvním autem značky, které přináší novou identitu značky, představenou zhruba před rokem. Její součástí je omlazené logo na přídi, nápis místo loga na zádi a také nové barvy, například povedená Bronx Gold Metallic, kterou vidíte na fotografiích v galerii.

Asi nejvýraznější novinkou je osvětlená přední maska po vzoru elektrického modelu Enyaq, v provedení Kodiaqu o něco umírněnější. Až na tento prvek konzervativní, ale do detailu propracovaný zevnějšek se s největší pravděpodobnosti trefí do vkusu velké skupiny lidí, nejen současných zákazníků Škody.